حسن نژاد: به جای نفت باید فرآورده های نفتی را تولید و صادر می کردیم

۱۴ام بهمن ،

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: اگر تولید ملی را حمایت کنیم، هم می توانیم الگوی مصرف را اصلاح کنیم و هم مدیریتش را دراختیار بگیریم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسن نژاد در همایش نقش سرمایه و کار ایرانی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دشمنان با تحریم های تکنولوژی، نفت و بانک مرکزی می خواهند ما از لحاظ علمی عقب بمانیم، منابع مالی نداشته باشیم، نتوانیم محصول خارجی بخریم و در نتیجه تورم داشته باشیم.

وی ادامه داد: آنها منتظرند تا در نتیجه این تورم همراه با رکود مردم به انقلاب پشت بکنند در حالی که هرگز به هدف خود نخواهند رسید.

حسن نژاد یادآور شد: در دنیا بودجه های مالی را از مالیات تامین می کنند و ما هم در راستای کاهش وابستگی های نفتی باید به این امر توجه کنیم.

وی گفت: اگر ما به جای نفت فرآورده های نفتی را تولید و صادر می کردیم الان وضعمان به مراتب بهتر بود.

وی بر لزوم استفاده از محصولات کشاورزی ، توریسم درمانی و سایر روش ها جهت درآمد زایی برای کشور تاکید کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از اقتصاد دانش بنیان، خاطرنشان کرد: در ایران امروز، درهرکجا از دانشجویان و مخترعان و درکل نیروی ایرانی حمایت کردیم، نشان دادیم که از هیچ کشور دنیا عقب نیستیم.

وی بحث اقتصاد مقاومتی را هم معنی با تولید ملی دانست که ما را از جوامع غربی و بیگانه بی نیاز کند و یادآور شد: ایده و راهکار از طرف رهبر انقلاب اسلامی ارائه شده و مجلسی ها و دانشگاهی ها و دیگر اقشار جامعه نیز باید به اجرای آن بپردازند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.