حسینی بوشهری: مبلغان باید زبان مخاطب را بدانند

arash khamooshi (25 of 44).jpg

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: عملکرد ما نباید در حوزه‌های علمیه متوقف شود بلکه باید گستره پیام‌رسانی خود را افزایش دهیم و برای انتقال مطالب نیز لازم است زبان مخاطب خود را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری طی سخنانی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های عملیه تهران با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: کسانی که با آگاهی وارد دین می‌شوند، دینی پایدار دارند و در مقابل مشکلات استقامت می‌کنند و دین را براساس اصول می‌‌شناسند. در راستای این امر مراکزی وجود دارد که در این مکتب‌ها استقامت، پایداری و ثبات کلام از طریق دو اصل سنت و کتاب پرورش داده می‌شود.

وی ادامه داد: در جامعه ما بی‌تردید گرایش به دینداری را حوزه‌های علمیه ترویج می‌کنند و بر همین اساس باید گفت که حوزه‌های علمیه کانون دینداری و معرفت دینی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به بیوگرافی حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: کسانی که وارد حوزه علمیه می‌شوند باید مکتب اهل بیت (ع) را بشناسند و معارف آن را به دیگران منتقل کنند. طلاب باید زیبایی کلام اهل بیت (ع) را بگویند و در زمان مناسب آن را به مخاطب ارائه دهند.

حسینی بوشهری افزود: در حوزه‌ها متوقف نشویم و پیام را به سراسر دنیا برسانیم. موقعی که می‌خواهیم مطلبی را انتقال دهیم باید زبان مخاطب را بشناسیم و علم خود را افزایش دهیم.

رییس شورای حوزه‌های علمیه تهران در ادامه اظهار کرد: همگی ما در قبال حوزه‌های علمیه مسئول هستیم. خاستگاه نظام اسلامی حوزه‌های علمیه است که در اداره این حوزه‌ها باید با کار کارشناسانه شروع کنیم و این حضور عظیم طلاب خواهر و برادر نشان می‌دهد که یک مسئولیت عظیم در قبال خداوند و اهل بیت (ع) داریم.

حسینی بوشهری با اشاره به مسئولیت‌هایی که بر دوش طلاب است، خاطرنشان کرد: طلابی که در آغاز راه طلبگی هستند باید خوب درس بخوانند و این حقیقت را بپذیرند که فرصت‌ها سریع می‌گذرد و باید قدر لحظات را بدانند و نسبت به کسب علم اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، امسال را سال تعالی معنوی، رشد و تکامل اخلاقی و ارتقای علمی نامگذاری می‌کنیم. با امید به اینکه در این سال فرصت‌‌سازی مناسبی را برای حوزه‌ها به ارمغان بیاوریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسرکشور در ادامه خطاب به طلاب جوان گفت: آنچه را می‌آموزید به آن عمل کنید و جای عمل به مستحبات بهتر است به واجبات اهمیت بدهیم و از طریق عمل به واجبات بتوانیم صاحب نفس خود شویم و راه را پیدا کنیم. ذکری که بدون عمل به واجبات باشد، صحیح نیست.

حسینی بوشهری با اشاره به مسئولیت دیگر طلاب تصریح کرد: عبادت باید همراه با اخلاص باشد. رسالت حوزه‌ها باید تبلیغ دین خداوند باشد. ما باید احکام خداوند را با توجه به مقتضیات زمان بیان کنیم و اگر از مقوله‌ای مانند بی‌حجابی در جامعه رنج می‌بریم به خودمان بازگردیم و ببینیم چقدر در جهت تببین این موضوع برای جوانان گام برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما در جامعه با بدعت‌ها مواجهیم و باید با یک کار کارشناسانه با این‌گونه مسائل مقابله کنیم. روحانیت در این زمینه نقش بسیار موثری دارند. ما از مردم جدا نیستیم و برای اینکه مروج دین باشیم باید با مردم ارتباطی قوی داشته باشیم تا آنان همانند گذشته در مقابل ما احساس مسئولیت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: نباید نسبت به نظام اسلامی بی‌تفاوت باشیم. باید خاستگاه نظام اسلامی را بشناسیم و وجودمان برای اسلام مفید باشد.

حسینی بوشهری در پایان با اشاره به رسالت سوم طلاب اظهار کرد: مدیران و شوراها باید برنامه‌ریزی درستی کنند و برای وقت طلاب به نحوه احسن برنامه‌ریزی کنند. ما باید محیط حوزه‌ها را شاداب نگه داریم تا جوانان احساس شادابی و جوانی را در کنار دین احساس کنند و به تمامی افراد جدیدالورود اهمیت بدهیم زیرا اینها سرمایه‌های ما هستند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.