حسینی: درباره نرخ ارز هیچ گمانه‌زنی‌ای نمی‌کنم ولی دلار با نرخ کنونی بازار تک‌نرخی نمی‌شود

هنوز تاثیر اظهارات رییس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم تمایل و تصمیم‌گیری برای افزایش نرخ مرجع ارز در اذهان کمرنگ نشده و سخن وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر این‌که بانک مرکزی به دنبال آن است که نرخ ارز مرجع را به صورت لنگر و ثبات در این بازار دنبال کند،‌ فراموش نشده که برخی اظهارنظرهای متفاوت در این زمینه مطرح و فضا را مبهم کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با وجود اعلام وعده حمایت‌های خود برای ثبات بازار ارز، حال در واکنش به این پرسش که آیا نرخ دلار مرجع تغییر می‌کند، به بیان خود، گمانه‌زنی نمی‌کند.

وقتی صحبت از کنترل و ثبات بازار می‌شد حباب‌های بازار ارز بزرگ‌ بود ، حال که هیچ وعده‌ای داده نمی‌شود باید در انتظار بود و دید که راه دلار و تومان به کجا می‌رسد.

سخنگوی اقتصادی دولت، در واکنش به این‌که با پیگیری سیاست‌های تک‌نرخی شدن ارز، آیا نرخ ارز مرجع تغییر می‌کند یا خیر، با تاکید بر این‌که درباره نرخ ارز هیچ گمانه‌زنی‌ای نمی‌کند،‌ گفت: سیاست ما تعدیل نرخ ارز است و نرخ کنونی ارز دارای حباب است.

سید شمس الدین حسینی همچنین در حالی وعده تک‌نرخی شدن قیمت ارز را می‌دهد که تاکید می‌کند دلار با نرخ کنونی در بازار تک‌نرخی نمی‌شود؛ از سوی دیگر این مقام مسوول در مورد تغییر یا ثبات نرخ مرجع نیز سخن نمی‌گوید که این ابهام‌ها و وعده‌ها می‌تواند به بسیاری از گمانه‌زنی‌های درست و نادرست دامن بزند.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نگاه ما این است که طرحی ارائه دهیم تا به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم و نرخ‌های حباب‌دار و برآمده از برخی محدودیت‌ها را تعدیل کنیم.

راه‌بلدان یاری کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درمورد جذب سرمایه‌گذار خارجی با تاکید بر این‌که از دانش و تجربه افراد باید استفاده شود، تصریح کرد: کسی که راه را رفته باشد، راه را بلد است.

حسینی افزود: کسی که سرمایه‌گذاری کرده و راه را بلد است، دست یک نفر دیگر را هم بگیرد و بیاورد. افراد باید از دانش و تجربه خود استفاده کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که جذب سرمایه‌گذار خارجی به راحتی بیان دستور مسوولان برای این کار است؟ گفت: اصلا حرف راحتی نیست.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.