حسینی: ولایت سلمان فارسی‌هایی می‌خواهد که فشار روزگار از ایمان‌شان نکاهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

149-13.jpg

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم امتی یکپارچه سلمان‌شناس، سلمان‌سپاس و سلمان‌صفت شویم؛ چراکه ولایت سلمان فارسی‌هایی می‌خواهد که فشار روزگار از ایمان‌شان نکاهد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمد حسینی شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش کنگره بین‌المللی سلمان فارسی اظهار نمود: خدا را شاکریم که اگر یک تن iبه گلشن اهل بیت(ع)، تجلی یافت و گیسو iبه زلف ولایت از صمیم ارادت بافت از سرزمین فخرآفرین فارس بود.

وی با اشاره iبه احادیث امام صادق(ع) و عنایت آن امام iبه سلمان فارسی، گفت: iبه فرموده امام صادق(ع) ایمان همچون نردبانی حاوی ده پله و مرحله است که مقداد در پله هشتم، ابوذر در پله نهم و سلمان فارسی در پله دهم آن قرار دارند.

وی یادآور شد: مردی از سرزمین فارس با پایی پیاده بر مشقت جاده سوار می‌شود و تاول‌های رنج را iبه جان می‌خرد که iبه التیام حوران آرام خواهد یافت و این حوریانی می باشند از iبهشت که iبه فرموده پیامبر(ص) iبه دیدن سلمان مشتاقتر می باشند تا سلمان iبه دیدار آنان.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حریّت روح iبه اسارت جسم می‌ارزد که دل از زخم زبان بیشتر می‌لرزد اما نمی‌داند که عرب از فرهنگ جاهلی رها نشده و نمی‌تواند آن را iبه راحتی بزداید.

وی خاطرنشان نمود: هرچه بود در غربت مدینه باز هم زخم زبان بود اما حریت روح سلمان، گوش‌هایش را بر مردم حسود بدبین کج آیین بسته بود و هرقدر بدگویی و طعنه iبه سلمان بیشتر می‌شد و هرچه حسب و نسبش را بیشتر iبه سخره می‌گرفتند، بیشتر در کنف عنایت رسول الله قرار می‌گرفت.

وی با اشاره iبه روایات پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) پیرامون شخصیت سلمان فارسی، تاکید نمود: مگر چند نفر می باشند که حبیب خدا iبه آن‌ها «منّی» می‌گفت و برای این فضیلت باید iبه خود ببالیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح نمود: اینک ما نیز iبه جرم سلمانی بودن مغضوبیم و هنوز هم جهل جاهلیت دامنگیر عده‌ای است که سلمان و سلمانیان مجوسند!

وی گفت: iبه فرموده امام صادق(ع) “سلمان پیوسته بنده صالح و خالص و تسلیم در برابر خداوند بود و هیچگاه iبه وادی شرک و انحراف عقیدتی قدم نگذاشت. و عجیب است کسانی که این لکه را iبه دامان پاکش آونگ می‌کردند خود بت پرست بودند“.

وی گفت: سلمان را باید نگاه نمود؛ چراکه درکش در بضاعت هیچ چشمی نمی باشد و چشم را صناعت درک نمی باشد. گاه مماشات سلمان را iبه بی‌مایگی تعبیر نمودند کسانی که امروز نیز مسالمت و مصالحت نظام را با تساهل و تسامح ناروا اشتباه گرفته‌اند.

به گزارش تفسیری ایسنا، کنگره بین‌المللی سلمان‌فارسی در شهر کازرون،‌ زادگاه این صحابی پیامبر مکرم اسلام(ص) و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از ۳۰۰ اندیشمند ایرانی و خارجی آغاز iبه‌کار نمود.

روز پنجشنبه نیز در قالب ۴ پانل علمی و با بیش از ۱۶ سخنران از ایران و چند کشور اسلامی، ادامه خواهد داشت. هم‌چنین تندیس سلمان فارسی در میدان ورودی شهر کازرون نصب و رونمایی شد،‌ هشت کتاب و پژوهش نیز همزمان با این کنگره رونمایی شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.