حس بویایی از دست رفته را بازگردانید!

اردیبهشت ۱۴۰۳

کربویی از شایع ترین بیماری هایی است که در اشخاص مسن پدیدار می گردد چرا که می توان با اقدامات ساده ای این مشکل را برطرف کنند.

پدرام برقعی متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت: دربرخی از اشخاص از دست دادن حس بویایی به نام علمی آنوسمی پدیدار می گردد که فرد به کربویی دچار و از شایعترین بیماری است که در اشخاص مسن ظاهر می گردد.

وی افزود:با مسدود شدن بینی، هوا به قسمت فوقانی این عضو که پیاز بویایی در آن واقع است ،نمی رسد که در نهایت منجر به کربویی می گردد.

وی اظهار داشت: همان طور که گفته شد یکی از عوامل از دست دادن حس بویایی بالارفتن سن است که نیمی از جمعیت به کربویی مبتلا می باشند.

وی تصریح کرد:پارکینسون شایعترین بیماری است که سیستم عصبی اشخاص را درگیر می کند که از عوامل به وجود آورنده آنوسمی است. برقعی گفت: کسانی که در حس بویایی خود دچار ضعف شده اند بهتر است به پزشک سریعاً مراجعه کنند زیرا با تشخیص به موقع پزشک، می توان مجدداً حس بویایی را تقویت کرد.

وی در خصوص استفاده و تأثیر دارو بر روی ترمیم عصب بویایی گفت: در بیمارانی که به سبب ویروسی دچار عفونت تنفسی شده باشند درمان دارویی استفاده می گردد و در بعضی از مواقع جراحی برای از بین بردن انحراف و پلیپ بینی نیز کاربرد بسیار موثری دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.