حس عمومی خوبی برای تحقق سند چشم انداز وجود ندارد

فروردین ۱۴۰۳

یک استاد دانشگاه گفت: متأسفانه در شرایط فعلی حس خوبی برای تحقق سند چشم‌انداز وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران اعزامی به قشم، “عبدالله گیویان” استاد دانشگاه در دومین نشست تخصصی رسانه چشم‌انداز و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ که در ظهر امروز در مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، گفت: سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ یک نگاه حکومتی تا جامعه‌ای را برای مقطع فعلی کشور آماده کند، لذا باید دوستان که نقد و پیشنهادی دارند موقعیتی برایشان فراهم شود تا در تدوین این سند نقش داشته باشند.

وی افزود: ماهیت و چیستی رسانه در سند چشم‌انداز توسعه باید مشخص شود. از این رو ما باید دنبال آزادی رسانه‌ها باشیم و در صحنه عمل این موضوع را به مرحله اجرا در‌بیاوریم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تا زمانی که شاکی‌های موجود و زیرساخت‌ها تغییر پیدا نکند به طور حتم ما به مشکل برخورد می‌کنیم، لذا انتظار است که در حوزه سند چشم انداز ۱۴۰۴ نگاه جامعی را بکار بگیریم.

گیویان اظهار داشت: تا زمانی که نخبگان و جماعت فکری آن و مردم در تدوین سند چشم‌انداز توسعه ۱۴۰۴ دخالت نداشته باشند ما به این میثاق ملی نمی‌رسیم و این چشم انداز محقق نمی‌شود، لذا انتظار است این موضوع به تلاش و خواسته قلبی ما تبدیل شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در شرایط فعلی متأسفانه حس عمومی خوبی برای تحقق سند چشم‌انداز به وجود نیاورده و اگر واقعا با یک باور عمیق به خودمان نگاه کنیم می‌توانیم سهمی برای رسانه‌ها قائل شویم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.