حشمت مهاجرانی:حالا والیبال ما هم شخصیت پیدا کرده اما فوتبال…/ این بار هدف باید صعود باشد،نه حضور

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال ملی – مهاجرانی می گوید به هیچ عنوان نباید این تیم ملی را با تیمی که به جام جهانی آرژانتین صعود کرد مقایسه کنیم.

مرتضی رضایی:حشمت مهاجرانی همیشه حرف های بسیاری برای گفتن دارد.حرف هایی که بیشتر اوقات درد فوتبال ایران است.او سالهاست که این حرف ها را می زند و با دلسوزی آنها را بیان می کند اما گوش شنوایی نیست که برای شنید حرف هایش وقت بگذارد.درهر صورت نام مهاجرانی با فوتبال ایران گره خورده است و هر زمان که صحبت از تیم ملی،صعود به جام جهانی و خاطرات مربوط به آن می گردد بعید است که نامی از او به میان نیاید.این بار هم در حالی که تیم ملی ایران باید چند ماه دیگر در جام جهانی بازی کند برای دقایقی با حشمت مهاجرانی هم کلام شدیم تا با او دربارهٔ تیم ایران،جام جهانی و پیش بینی هایی که می کند حرف بزنیم.

تیم ملی حالا یکی از مسافران جام جهانی است،درست مثل سال ۷۸ آرژانتین.به نظر شما الان وضعیت این تیم در قیاس با آن سال چطور است؟

ما برای چهارمین بار است که راهی جام جهانی شده ایم.این بار باید قضیه کمی فرق کند.هدف باید صعود باشد نه حضور.ما حداقل باید از گروه خودمان به مرحله بعد صعود کنیم تا بتوانیم بگوییم موفق بوده ایم.شما الان والیبال را ببینید.از زمانی که ولاسکو امده آنا واقعا تغییر کرده اند.ولاسکو اثر گذار بوده است و این کاملا مشخص است.ما قبل اوفارل و رایکوف را هم داشته ایم.همچنین بلازوویچ و برانکو را.البته کروش هم تمام تلاشش را کرده تا تاثیر گذار باشد اما حقیقت این است که امروز شرایط برای او فراهم نیست.فقدان برنامه ریزی هم از طرف دیگر روی تیم ملی فشار می آورد.به همین سبب است که کروش برای اینکه به اهدافش برسد مجبور می گردد به بازیکنان لژیونر پناه ببرد.به این حرکت او اصلا نباید ایراد گرفت چون چاره دیگری ندارد.

در حال حاضر تیم ملی بازی تدارکاتی نداشته است.این یک معضل برای فوتبال ما است.حتی تیم هایی هم که در جام جهانی حضور ندارند دارند بازی های تدارکاتی برگزار می کنند اما ما…

به نظر بازی مقابل تایلند برای ما دیداری تدارکاتی بود.تیم های آسیایی به خصوص کره و ژاپن هفته ای یک بازی تدارکاتی انجام می دهند اما ما چه کرده ایم؟طبیعتا این حق فوتبال ما نیست.شما نگاهی به بقیه رشته ها بیاندازید.همین الان والیبال شخصیتی جهانی پیدا کرده است.امیدوارم فوتبال هم بتواند در این راه قدم بردارد و به موفقیت برسد.

اگر قرار باشد این تیم را با تیمی که به جام جهانی آرژانتین مقایسه کرد و…

اصلا نمی شود این کار را انجام داد.آن جام جهانی را با شرایط فعلی قیاس نکنید.الان زمان و مکان فرق می کند.ورزش توسعه پیدا کرده و همه چیز متفاوت است.

آن زمان بازیکنان تیم ملی برای قرعه کشی استرس داشتند.حتی پروین،زمانی که ایران با هلند هم گروه شده بود گفته بود بهتر است به زمین نرویم تا بازی سه بر صفر تمام شود.الان دیگر آن ترس وجود ندارد.شما فکر می کنید ایران با کدام تیم های هم گروه شود بهتر است؟

ما نسبت به آن سال ها تجربه های خوب بین المللی را کسب کرده ایم.البته آن موقع هم پروین و بقیه نمی ترسیدند،آنها بازی های بین المللی نداشتند.امروز ما این تجربه را داریم و بازیکنانی که در لیگ های بزرگ اروپایی بازی کرده اند.جواد،آندو،اشکان و بقیه.من می گویم حتی آن زمان بازیکنانی که در لیگ های اروپایی بازی کرده باشند نداشته ایم.

در این جام جهانی با کدام تیم ها هم گروه شویم برای ما بهتر است؟

تجربه نشان داده هر بار که جام جهانی در قاره آمریکا بوده اروپایی ها حرفی برای گفتن نداشته اند.بهتر است ما هم باآمریکایی ها هم گروه نشویم.تیم های شرق اروپا و یا حتی آفریقایی ها بهترین حریفان برای ایران می باشند.در بازی با این تیم ها شانس این را داریم که به مرحله بعد صعود کنیم.

قرار شده کارلوس کروش از بیستم فرودین ماه اردوی تیم ملی را آغاز کند.سه مرحله اردو با برگزاری شش بازی تدارکاتی که هنوز حریفانش مشخص نیست.اردویی کاملا فشرده که آخرین تیر کروش برای آماده سازی تیم ملی است.

به نظرم این اردو بسیار می تواند مفید باشد.از بیست فروردین تا خرداد ماه تقریبا سه ما زمان باقی می ماند و این یک نقطه مثبت است.کروش کارش را بلد است.فقط امیدوارم شرایط را برای او فراهم کنند تا این بار هم مثل همیشه ۴۸ ساعت قبل از بازی ها بازیکنان را دور هم جمع نکنند واردو تشکیل بدهند.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.