حضرت زهرا (س) به لحاظ بندگی پروردگار متعال، نمونه و اسوه بود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ‘محمد محمدی گلپایگانی’ شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) در رشت، اظهار کرد: شهادت این بانوی بزرگ، ضایعه ای در دین اسلام است و باید وعاظ و خطبا ابعاد این مصیبت و چرایی وقوع آن را تبیین کنند.

وی یکی از ویژگی های برجسته دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) را عبادت طولانی عنوان کرد و بیان داشت: آنچه که همواره در آموزه های دینی و سیره عملی ائمه اطهار(ع) بر آن تأکید شده؛ بندگی و عبودیت پروردگار است و در این زمینه، حضرت زهرای مرضیه(س) الگو هستند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت : مقام معظم رهبری در برپایی مراسم سوگواری ائمه معصومین (ع) بویژه حضرت فاطمه زهرا (س) همیشه اهتمام دارند.

به گزارش ایرنا، مراسم سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) شامگاه سه شنبه با حضور مسوولان، ائمه جمعه و جماعات و اقشار مختلف مردم در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین ‘محمد محمدی گلپایگانی’ رییس دفتر رهبر معطم انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم خطبا و وعاظ استان گیلان پیرامون فضائل و مناقب شخصیت این بانوی بزرگ اسلام سخنرانی کردند و دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با مرثیه خوانی و سینه زنی به عزاداری پرداختند.

ک/۲۶۱۹/۶۹۵ / ۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۰۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.