حضرت فاطمه(ع)الگوی ما در پیروی از احکام الهی است

به گزارش خبرنگار ایرنا،خانم’نایلیا زیگانشینا’رییس جامعه زنان مسلمان تاتارستان دراین نشست گفت:زنان مسلمان باید در روسیه مظهر پاکدامنی و پرهیزکاری باشند تا بتوانند دین اسلام را بطور شایسته به زنان این کشور معرفی کنند.

وی بابیان اینکه دین اسلام در شئون مختلف جامعه حضو فعال دارد،خاطرنشان کرد:باتلاش جامعه زنان مسلمان تاتارستان،دراین جمهوری مسایل مختلف همچون امورخانواده،اختلافات زناشویی، کودکان بی سرپرست با تکیه بر آموزه های اسلام و افراد مومن و نیکوکار حل و فصل می شود.

‘زیگانشینا’ گفت: برای ارتقای سطح اخلاقی و اجتماعی مردم طرح های مختلفی داریم که برای تحقق آنها به کمک مردم و نهادهای حکومتی نیاز داریم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و رعایت حجاب اسلامی در جامعه خاطرنشان کرد: برای ترویج حجاب در جامعه تاتارستان چند دوره مسابقه لباس اسلامی برگزار شده و قرار است در آینده چنین مسابقه ای در قازان پایتخت تاتارستان در سطح بین المللی برگزار شود.

‘روشن عباس اف’ معاون شورای مفتی های روسیه هم در این نشست با بیان اینکه اسلام روز به روز موقعیت خود را در جامعه روسیه تقویت می بخشد، گفت: میلیون ها نفر در روسیه در زندگی روزمره خود بر اساس اصول قرآن کریم و معیارهای اسلامی رفتار می کنند.

وی افزود: زنان مسلمان در جامعه اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار هستند و زمان آن فرا رسیده است که بر حقوق زنان در جامعه تاکید شود.

عباس اف گفت: از وزارت امور خارجه روسیه، رایزنی فرهنگی ایران در مسکو و سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از برگزاری این نشست تشکر و قدردانی می کنیم.

‘آندره تیتوشکین’ نماینده کلیسای ارتدوکس روس هم در این نشست با تحسین سطح بالای فعالیت های زنان مسلمان از جمله تصمیم برای تاسیس سازمان زنان مسلمان روسیه گفت: جای خرسندی است که زنان در مذاهب مختلف روسیه سازمان های اجتماعی تاسیس می کنند.

وی افزود: این سازمان ها در اقدامات اخلاقی جامعه مشارکت فعال دارند.

نماینده کلیسای ارتدوکس روس با بیان اینکه جامعه روسیه و اروپا دچار بحران اخلاقی می باشد، اظهار داشت: در این شرایط تربیت افراد به ویژه جوانان بسیار مهم است و زنان می توانند در این زمینه مشارکت موثری داشته باشند.

‘سوتلانا یاکیمنکو’ رییس سازمان زنان یهودی ‘طرح کشر’ هم در این نشست گفت: تمام ادیان توحیدی بر اصول و ارزش های اخلاقی واحدی تاکید دارند.

وی با بیان اینکه ارکان خانواده باید تقویت شود، اظهار داشت: زنان در این مهم می توانند مشارکت فعال داشته باشند.

یاکیمنکو گفت: به اتفاق یکدیگر می توانیم با کارایی بیشتری با مظاهر ضداخلاقی جامعه همچون فساد و لاابالیگری و تجارت انسان مقابله و مبارزه کنیم.

خانم ‘قدریه اردملی’ معاون مفتی استانبول هم در این نشست گفت: اسلام امکان مشارکت زنان در امور اجتماعی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه اسلام دین جهانی است و در رسالت آن مردان و زنان یکسان هستند، اظهار داشت: در مذهب ما برتری مردان بر زنان وجود ندارد و قرآن تفاوتی بین آنها قائل نشده است و آنها باید از حقوق یکسان برخوردار شوند.

نشست بین المللی یکروزه سراسری زنان مسلمان روسیه بنام ‘زن مسلمان در قرن بیست و یکم و نقش آن در جامعه’ را شورای مفتی های روسیه برگزار کرد و در آن نمایندگانی از مناطق مختلف روسیه و جمهوری اسلامی ایران و چندین کشور مسلمان دیگر شرکت داشتند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۴۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.