حضرت فاطمه معصومه (س) نمونه کامل عفت، حیا و علم و تقوا بودند

حجت الاسلام والسملمین ˈعلی ملکیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) افزود: در جامعه اسلامی ما، الگوهای انسانی بسیاری داریم که بانوان جامعه ما می توانند در مسیر این بزرگان برای تعالی و رسیدن به کمال گام بردارند.

وی با تبریک روز دختران تصریح کرد: گسترش فرهنگ خود باوری، حیا و حجاب در میان دختران، اصلاح نگرش های جامعه، خانواده و رسانه ها نسبت به آنان و همچنین الگودهی بهینه از منش حضرت معصومه (س) برای بازیابی جایگاه دختران در جامعه باید دنبال شود.

امام جمعه قصرشیرین اظهار کرد: برای تعیین نقش و جایگاه دختر در جامعه باید دیدگاه اسلامی را رواج دهیم و بعد شخصیت انسانها را تغییر دهیم، همانطور که پیامبر(ص) در دورانی که دختران را زنده به گور می کردند، با بها دادن به دختر خود، دیدگاه جامعه را نسبت به زن و دختر تغییر داد.

ملکی با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه (س) در تثبیت امامت خاطر نشان کرد: در حدیثی در مورد زیارت حرم مطهر ایشان آمده است: حضرت معصومه(س) را زیارت کنید در حالی که عارف به حق او باشید، بدین معنا که ایشان دارای جایگاهی والاست که از نگاه امام معصوم، حقی دارد و باید آن حق را شناخت، همچنان که حق حجت های الهی را باید شناخت.

وی با بیان اینکه ایشان با اندوخته های علمی بالا، افراد زیادی را تربیت کرده و معارف اهل بیت (ع) را به آنان آموخته اند و در طول قرن ها، حرم مطهر ایشان پناهگاه همه شیعیان بوده است، خواستار الگو پذیری دختران جوان از ایشان برای نشر ارزش های فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه شد.ک/۳

۱۲۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.