حضرت معصومه (س) الگوی بانوان جهان است

۲۸ شهریور – ۰۲:۲۰:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نماینده ولی فقیه در گیلان:

بزرگنمایی:  

  حضرت معصومه (س) یکی از بهترین الگوهای اخلاقی و علمی اسلام برای دختران و بانوان در سراسر جهان است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ آیت الله زین العابدین قربانی در  جلسه ای که با حضور موسسین و مدیران حوزه های علمیه خواهران گیلان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و فرا رسیدن روز ملی دختران، اظهار داشت: حضرت معصومه (س) یکی از بهترین الگوهای اخلاقی و علمی اسلام برای دختران و بانوان در سراسر جهان است.
وی در ادامه با اشاره به این‌که نهضت ساخت و گسترش مدارس علمیه و نیز جذب طلاب در کشور با مشکلات همراه است، افزود: طبق فرمایش و توصیه مقام معظم رهبری باید دامنه ایجاد مدارس علمیه در نقاط مختلف گسترش یابد.
عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که ما باید امروز به صورت جدی به فکر ایجاد منبع مطمئن درآمدی برای امور حوزه های علمیه باشیم، گفت: در راستای بهره وری بیشتر از منابع مالی موجود باید ضمن دوری از اسراف، از نیروی کار موجود در حوزه های علمیه حداکثر استفاده مفید شود.
وی با اشاره به این‌که حضور و تبلیغ خواهران در بعضی از مجامع و از جمله در بین زنان و دختران بسیار تأثیرگذارتر از مبلغین مرد می باشد، اضافه کرد: علاوه براین خواهران طلبه با تاثیر مثبت بر روی همسران و فرزندان خود می توانند ضامن ایجاد و گسترش فضای اسلامی در کشور باشند.
آیت الله قربانی با اشاره به اینکه باید دامنه درس های اصیل حوزوی را از مرکز قم به شهرستان ها مختلف گسترش دهیم، افزود: با ساخت حوزه علمیه بزرگ امیرالمومنین (ع) در شهرستان رشت، دروس خارج حوزه ، فلسفه و عرفان و … همانند مشهد و اصفهان در گیلان دایر می شود.
امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه بدون تردید با ساخت و راه اندازی حوزه بزرگ امیرالمومنین (ع)، گیلان به عنوان یکی از قطب های فرهنگی کشور معرفی می شود گفت: در واقع باید با تجدید نظر در مدیریت های گذشته محیطی عالم و عالم پرور را در استان ایجاد کنیم.
حجت الاسلام حسین انصاری، مدیرحوزه علمیه خواهران گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تا سال گذشته ۴۹۸ طلبه خواهر در مدارس علمیه خواهران استان تحصیل می کردند، گفت: در سال جاری نیز ۲۲۰ بانوی طلبه در مقطع سطح ۲ ، جذب حوزه های استان شدند.
وی با بیان اینکه هم اکنون سه مدرسه علمیه در استان در حال ساخت و تجهیز برای تحصیل طلاب خواهر می باشد، افزود: در سال جاری برای ساخت مدرسه زینبیه شهرستان رشت ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شد.
مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان با اشاره ساخت مدرسه علمیه در انزلی، ادامه داد: حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این مدرسه علمیه نیاز است که متأسفانه تا کنون فقط حدود ۱۵ میلیون تومان برای ساخت آن جذب شده است.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه با بیان اینکه اساتید حوزوی در مدارس علمیه خواهران باید حداقل دارای مدرک سطح ۳ حوزوی باشند، خاطرنشان کرد: نبود بودجه کافی یکی دیگر از مشکلات است که امروز برای جذب اساتید در مدارس علمیه خواهران وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۸۱۴۲۰۲۲۸۷۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.