حضورنیافتن عربستان در نشست چهارجانبه قاهره نشانه حمایت این کشور از تروریسم است

سیاستمدار لبنانی با تاکید بر شکست همه برنامه های برای براندازی نظام سوریه اظهار داشت، حضور نیافتن عربستان در نشست چهارجانبه به نوعی اعتراف به حمایت مالی و تسلیحاتی از اقدامات خرابکارانه در سوریه است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از“خالد الرواس” دبیر تشکل دیدار احزاب و نیروهای ملی لبنانی در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: برنامه هایی که به عنوان پایه و اساس فعالیت برای براندازی نظام سوری در نظر گرفته شده بود، همگی شکست خورده اند و اکنون کمیته چارجانبه موظف است راه حل هایی برای برقراری ثبات در این کشور بیابد.

وی افزود: با توجه به این که عربستان متهم به حمایت مالی و تسلیحاتی از اقدامات خرابکارانه در سوریه است، حضور نیافتن نماینده این کشور در نشست کمیته چارجانبه در واقع نوعی اعتراف به این مساله است؛ اما در هر صورت شرکت نکردن در نشست این کمیته به معنی خروج از آن نیست.

این سیاستمدار لبنانی خاطر نشان کرد: عربستان، در کنار مصر و ترکیه از قدرت های منطقه به شمار می روند، و این مثلث در ماه های گذشته تمام تلاش و حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی و مالی خود را برای براندازی نظام بشار اسد به کار بست.

الرواس افزود: این مثلث اکنون در حال بازنگری دیدگاه های خود در خصوص پذیرش حضور ایران به عنوان یک طرف برای ارایه راه حل جهت برون رفت سوریه از بحران هستند.

وی تاکید کرد: رهبری سوریه به اصلاحات و گفت و گو با همه گروه های سوری که خواهان حفظ حاکمیت ملی جدی هستند ادامه می دهد؛ و هیچ گاه درهای سوریه را به روی ارسال ناظران بین المللی و حتی عربی نبسته است، و از هر راه حلی که به کشف حقیقت در سوریه می انجامد، حمایت می کند.

الرواس با بیان این که دولت سوریه به حفظ امنیت شهروندان سوری و برقراری ثبات کشور پایبند است، تأکید کرد: عامل تخریب سوریه نظام سوری یا ارتش این کشور یا نهادهای دولتی حاکم بر این کشور نیستند.

دبیر تشکل دیدار احزاب و نیروهای ملی لبنانی افزود: پیروزی مقاومت در لبنان و فلسطین، آمریکا و رژیم اسرائیل را به وحشت انداخت به همین سبب آنها در صدد برآمده اند که با حمله به سوریه مقاومت را منزوی کرده و شعله مقاومت ملی و میهنی را در سوریه خاموش سازند.

خالد الرواس با تاکید بر شکست خوردن این برنامه، گفت: تنها گزینه های باقی مانده ، همزیستی با مقاومت است زیرا پایه های مقاومت مستحکم است، و نظام مقاومت سوریه را در جنگ با دشمنانش تنها نخواهد گذاشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.