حضور امدادگران دوچرخه‌سوار در جاده‌های کشور

۲۹م اسفند ،
ممتاز نیوز : اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز به وسیله دوچرخه اقدام به گشت‌زنی در جاده‌های کشور و امدادرسانی به اتفاق‌دیدگان خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، محمد جعفریان، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اجرای طرح «سحاب» در کنار سیزدهمین طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی گفت: در این طرح، جوانان هلال‌احمر در جاده‌های محل برپایی پایگاه‌های راهنمایی مسافران نوروزی استقرار یافته و سوار بر دوچرخه در مسیرهای تعیین شده گشت‌زنی می‌کنند.
وی افزود: در این طرح برخلاف زمان‌های دیگر که امدادگران گوش به زنگ می باشند تا در صورت بروز حوادث به کمک مصدومان و مجروحان بشتابند، سوار بر دوچرخه در مسیرهای تعیین شده گشت می‌زنند تا در صورت ملاحظه حوادث، به مصدومان و اتفاق‌دیدگان کمک کنند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، « سحاب» را مخفف جمله « سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه» خواند و گفت: در این طرح، کمک به مسافران در راه مانده یا مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در اولویت اول و حفاظت از محیط‌زیست در فرآیند سفرهای نوروزی، اولویت‌های اصلی جوانان هلال‌احمر است.

جعفریان دربارهٔ روند اجرای طرح سحاب نیز گفت: در طرح سحاب، گروه‌های سه نفره پیاده یا سوار در محل برپایی چادرهای راهنمایی مسافران نوروزی در جاده‌ها مستقر می‌شوند و با دوچرخه به گشت‌زنی در طول مسیر می‌پردازند.

به گفته رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، با اجرای این طرح، جوانان هلال احمری اولین گروه امدادی حاضر در صحنه حوادث جاده‌ای خواهند بود.

جعفریان، خدمات اولیه امدادی، اسکان و اقامت موقت مسافران اتفاق‌دیده، تغذیه اضطراری، اطلاع‌رسانی دربارهٔ محل‌های مجاز شنا در شمال کشور، ارایه خدمات اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و زیست‌محیطی در روز سیزدهم فروردین ماه۹۲، اهدای خون، کاشت نهال، اهدای کتاب و ارایه پیشنهاد‌های زیست‌محیطی، گردشگری و اطلاع‌رسانی را از دیگر خدمات قابل ارایه به مسافران نوروزی در طرح سحاب عنوان کرد و گفت: سیزدهمین دوره طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با شعار «راهنمایان جوان، ایمنی و آرامش» در ایام تعطیلات نوروز امسال اجرا می‌شود.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.