حضور بالگردهای هوایی هلال احمر در شهرهای کشور

بالگردهای امداد و نجات هلال احمر چند سالی است که با خدمت رسانی در شهرهای مختلف کشور نقش بسزایی در کاهش تلفات داشته اند.

  به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، یکی از مسایلی که در فصل تابستان نمایان می شود افزایش تصادفات است با توجه به ایام تعطیلات بسیاری از هموطنان این ایام را غنیمت می دانند و به سفر می روند که این خود باعث افزایش رفت و آمد و در نتیجه تصادفات می شود.

فصل تابستان با وجود به شیرینی هایی که دارد اما در کنارش تلخی هایی را هم به دنبال دارد که از جمله این تلخی ها، حوادث جاده ای و دریایی است که شیرینی مسافرت را به تلخی تبدیل می کند.

چند سالی که هلال احمر برای کمک به مردم در مسافرت جاده ای و دریایی اقدامات پیشگیرانه ای انجام داده تا بتواند آمار تلفات در این حوادث را به حداقل برساند. البته تا حدودی این کمکها برای مردم رضایت بخش بوده است اما با توجه به مسافرت زیاد مردم باز ممکن است که حضور امدادگران و نجاتگران به موقع در محل حادثه نباشد. ولی متأسفانه آمار روز به روز در حال افزایش است.

با توجه به رشد روز افزون جمعیت و بالارفتن آمار تصادفات هلال احمر هم از پا ننشست و فکری به حال مردم مخصوصاً در حوادث کرده است.

در این زمینه، روابط عمومی هلال احمر امداد و نجات هلال احمر به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در فصل تابستان برای رفاه مسافران، سه بالگرد در نظر گرفته شده است و در شهرهایی چون خراسان، مازندران، تبریز، همدان، کرمانشاه، فارس، خوزستان، کرمان، شیراز، لگرد وجود دارد.

البته ما هم امیدواریم که تعداد این بالگردها در تهران و شهرهای دیگر افزایش پیدا کند تا شاهد کمترشدن تصادفات در جاده ها و دریاها باشیم./ل

گزارش: سحرآرام


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.