حضور به موقع محیط بانان مانع از شکار حیات وحش شد/کشف یک قبضه اسلحه تک لول

اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌ حصار گفت: ۲شکارچی حیات وحش درمنطقه حفاظت شده جاجرود محدوده توچال قبل از شکار دستگیر شدند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امام علی یگان زاده گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک‌ های ملی خجیر و سرخه‌ حصار در حین عملیت گشت‌ زنی حوالی ساعت ۱۱ روز چهارشنبه /۷/۱۷ در منطقه حفاظت شده جاجرود محدوده توچال به ۲ شکارچی غیرمجاز برخورد نمودند که در حال تیراندازی به سوی حیات وحش بودند.ماموران بلافاصله با ملاحظه این صحنه از سر و صدای محیط استفاده کرده و در یک عملیات غافلگیر کننده هر ۲ شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
 
وی با بیان این که خوشبختانه هیچ موردی از تلفات حیات وحش در پی این تیرانداری نداشتیم، افزود: این شکارچیان تازه فعالیت خود را آغاز کرده بودند و یک تیر خطا به سمت وحوش شلیک کرده بودند که در لحظات ابتدایی توسط محیط بانان دستگیر شدند.
 
یگان زاده در ادامه اظهار داشت: از این متخلفان یک اسلحه تک لول کشف و ضبط شد و اشخاص یاد شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی گردیدند.
رییس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌ حصاردرپایان بااشاره  به دستگیری ۲گروه شکارچی در هشتم مهرماه سال جاری خاطرنشان کرد:با رای دادگاه متخافین به پرداخت ۶۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.  
شایان ذکر است:منطقه حفاظت شده جاجرود پس از انتخاب شهر تهران به عنوان پایتخت کشور (۱۱۳۳ خورشیدی) در زمان قاجاریه با نامهای قرق سلطنتی یا شکارگاه سلطنتی تحت حفاظت قرار گرفت. که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تصویب شورای انقلاب اداره آن به سازمان حفاظت محیط زیست محول گردید و طی مصوبه شماره ۹۶ تاریخ ۱۳۶۱/۶/۲۱ شورای عالی حفاظت محیط زیست با حدود مشخص به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین گردید.
 
پارک ملی خجیر و پارک ملی سرخه حصار مجموعا به میاحت حدود ۱۸ هزار هکتار در داخل منطقه حفاظت شده جاجرود در استان تهران قرار دارند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.