حضور تیم ملی تکواندو بانوان در مسابقات جام جهانی لغو شد

تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در مسابقات جام جهانی اروپا شرکت نمی کند.

زهرا سروی نائب رئیس بانوان فدارسیون تکواندو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۴ تیم برتر دنیا برای حضور در مسابقات جام جهانی آروبا دعوت می شود که تیم ملی مردان ایران نیز همیشه در میان این ۲۴ تیم دنیا قرار دارد و با رایزنی فدارسیون با فدارسیون جهانی تیم ملی بانوان هم دعوت می شود. برای این دوره از مسابقات جام جهانی نیز دعوت شده اند اما با تصمیم کمیته فنی فدارسیون قصد اعزان تیم ملی به این مسابقات نداریم.

وی افزود: مسابقات جام جهانی ۲۰۱۲ با قوانین جدید و تنها در یک وزن برگزار می شود که با جمع بندی که کمیته فنی داشت تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه بانوان نمی توانند نتیجه خوبی بگیرند انها را راهی این مسابقات نکنیم.

سروی گفت: مسابقات آروبا نمی تواند تجربه خوبی برای بانوان باشد زیرا مشخص نیست قوانین اجرایی و جدید در این مسابقات تکرار شود. ضمن آنکه اعزام به آروبا با توجه به مسافت طولانی تا قاره آمریکا مشکلات خاص خود را دارد و علی رغم آنکه می دانیم نتیجه ای در بر ندارد، هزینه بر نیز است.

وی تصریح کرد: اعزام نکردن بانوان به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۲ آروبا تاثیری روی برنامه های آتی فدراسیون ندارد و جز صرف هزینه ای گزاف تجربه خوبی برای بانوان تکواندو کار محسوب نمی شود.

وی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: نخستین برنامه تیم ملی بانوان حضور در مسابقات بین المللی جام فجر است که برای آن نیز مسابقات انتخابی و نشست فنی در صورت نیاز برگزار می شود و کادر فنی نیز در کمیته فنی انتخاب خواهد شد.

سروی در خصوص حضور سرمربی خارجی برای تیم ملی بانوان اظهار داشت: مربی خارجی که بخواهد از لحاظ فنی پس از مربیان ایرانی جای گیرد حضورش منطقی نیست و می دانیم مربیان زن مطرح در دنیا محدود و انگشت شمار هستند و با توجه به شرایط ویژه ما تمایل چندانی به حضور در ایران را ندارند اما در مجموع مربی خارجی برای تیم ملی بانوان باید به لحاظ فنی بهتر از داخلی ها باشد./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.