حضور جوانان تهرانی هر سه شنبه در هیئت مکتب الشهداء

۲۳ آبان ،

به همت خانه شهریاران جوان و با همیاری جوانان تهرانی، هیئت مکتب الشهداء (متوسلین به حضرت علی اکبر (ع)) سه شنبه شب هر هفته در مجتمع فرهنگی مذهبی امام رضا (ع) برگزار می گردد.

 
به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از خانه شهریاران جوان ،حسن اشتری مدیر عامل موسسه خانه شهریاران جوان گفت: به منظور قوت بخشیدن به شبکه مذهبی، فرهنگی خانه شهریاران و در جهتی ارتقای سطح آگاهی های دینی جوانان شهر تهران و تغذیه فکری فرهنگی آنها موسسه خانه شهریاران جوان با همکاری مجتمع مذهبی فرهنگی امام رضا (ع) اقدام به برپایی هیئت مکتب الشهداء (متوسلین به حضرت علی اکبر (ع)) در مجتمع فرهنگی مذهبی امام رضا (ع) کرده است.
اشتری ضمن اشاره به اهمیت تشکیل چنین محافلی ویژه جوانان گفت: هیئات از قدیمی ترین تشکل های دینی مردمی می باشند و کارکردهای متنوع و مختلفی داشته اند که از جمله آنها می توان به هویت بخشی، آموزش، امدادرسانی (خیریه ها)،  کارکرد اجتماعی و … اشاره کرد.
وی افزود:همچنین از سوی دیگر می توان هیئت های مذهبی را بازوان توانمند فرهنگی دانست. از منظر جامعه شناختی نیز هیئات به عنوان نهادهایی اجتماعی و فراتر از یک تشکل یا تجمع دینی است که صرفاً با هدف نشر و تعظیم آداب و رفتارهای دینی شکل گرفته اند و نقش آنها در سیستم اجتماع، با همه پیچیدگی و درهم تنیدگی آن، در حکم یک نهاد اجتماعی پویا و اثرگذار است.
وی ضمن اشاره به سبب انتخاب نام هیئت گفت: جوانان تهرانی که متولیان اصلی این هیئت می باشند، با توسل به حضرت علی اکبر (ع) یکی از شهیدان جوان دشت کربلا، اولین گردهمایی خود را در تاریخ ۱۸ مهر ۹۱ با حضور حجت الاسلام والمسلمین امرودی و مداح اهل بیت حاج حسین هوشیار برگزار کردند. 
مدیر عامل موسسه خانه شهریاران جوان در پایان گفت: امید است تا با توجه ویژه به برگزاری باشکوه مراسم های سوگواری و همچنین جشن های مذهبی در هیئت مکتب الشهداء و حضور ده ها هزار عضو فعال و با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکید معظم له مبنی بر نوسازی معنوی جوانان، خانه شهریاران جوان به یکی از اهداف خود که تعمیق گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) در بین جوانان و توسعه باورهای دینی در سطح جامعه است دست یابد.
لازم به ذکر است هیئت مکتب الشهداء سه شنبه هرهفته بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی مذهبی امام رضا (ع) واقع در تقاطع خیابان انقلاب اسلامی و خیابان شهید نامجو برگزار می‌شود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.