حضور خنده‌بازاری‌ها در نمایشگاه کتاب + سرزدن مهدی هاشمی به یک غرفه

۱۸اردیبهشت،

هفتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با حضور پررنگ چهره‌های سیاسی و همچنین تعدادی از چهره‌های تلویزیونی همراه بود که این چهره‌های تلویزیونی گویا میهمان رییس نمایشگاه کتاب بودند.

 کمدین‌های مجموعه‌ی «خنده‌بازار» و تعدادی از چهره‌های تلویزیونی به دفتر رییس نمایشگاه کتاب رفتند و با او به گفت‌وگو نشستند.

علی اسماعیلی، رییس نمایشگاه کتاب، پس از این‌که حرف‌های آن‌ها را دربارهٔ‌ی کتاب و کتاب‌خوانی شنید، به آن‌ها بن کتاب اهدا کرد.

مجید اخشابی‌، یکتا ناصر‌، کوروش سلیمانی، مجید صالحی‌، محمود شهریاری و تعدادی دیگر از این دست اشخاص در بین این گروه بودند. این اشخاص برای حضور در نمایشگاه و رفتن به دفتر رییس نمایشگاه دعوت شده بودند و قبلا هماهنگی‌های لازم برای حضور آن‌ها انجام شده بود.

در همان زمان چند نویسنده و شاعر پیشکسوت در حیاط جنوبی مصلا بدون این‌که کسی آن‌ها را بشناسد و نظرشان دربارهٔ‌ی کتاب و کتاب‌خوانی پرسیده شود‌، در حال قدم زدن بودند. حتا بازدیدکننده‌های نمایشگاه کتاب هم آن‌ها را نمی‌شناختند، اما با دیدن خنده‌بازاری‌ها سعی می‌کردند کنارشان بایستند و با گوشی‌های‌ تلفن همراه‌شان عکس یادگاری بگیرند.

فردی هم با ویلچر به نمایشگاه آمده بود و در ورودی‌ محل تشریفات نمایشگاه تقاضای دریافت بن کتاب ۵۰ هزار تومانی داشت. چندبار هم به نشانه‌ی اعتراض سروصدایش بلند شد و مدت زمان بسیاری بر تقاضای خود پافشاری می‌کرد.

از سوی دیگر، در هفتمین روز نمایشگاه کتاب، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، به نمایشگاه آمد و از بخش ناشران داخلی و بخش بین‌الملل بازدید کرد.

لاریجانی علاوه بر این‌که کتاب‌های بسیاری بخصوص از بخش بین‌الملل خریداری کرد، دربارهٔ‌ی تنوع کتاب‌های عرضه‌شده در نمایشگاه هم سخنانی بیان کرد.

او همچنین از مسؤولان برپایی نمایشگاه کتاب تشکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، از دیگر شخصیت‌هایی بود که به نمایشگاه آمد و از بخش‌های مختلف آن دیدن کرد.

برنامه‌های سرای اهل قلم نمایشگاه طبق روال معمول برپا شد. سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مسضعفین، و دریابان علی شمخانی، فرمانده‌ی اسبق نیروی دریایی ارتش، از اشخاصی بودند که در برنامه‌ی رونمایی از کتاب‌هایی در حوزه‌ی مقاومت و دفاع مقدس این سرا شرکت کردند.

برنامه‌های رونمایی از کتاب‌ها با حضور نویسندگان در نمایشگاه بیش‌تر از روزهای قبل ملاحظه می‌شد.

مهدی هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هم به نمایشگاه آمد و در غرفه‌ای که کتاب‌های پدرش را عرضه می‌کند، حضور یافت.

سیدعلی صالحی و حسین الهی قمشه‌ای‌ نیز از جمله اهل قلمی بودند که در روز هفتم به نمایشگاه آمدند.

ناشران داخلی باز هم مثل روزهای قبل از فروش کتاب‌های‌شان ناراضی بودند. با این‌که در ساعت‌هایی از روز حجم بازدیدکنندگان در بعضی از غرفه‌ها بیش‌تر از روزهای قبل بود، اما حدود دو ساعت مانده به پایان ساعت کاری نمایشگاه، راه‌روها و سالن‌های شبستان کاملا خلوت شدند و حتا بعضی از غرفه‌ها از ساعت ۱۹ اقدام به تعطیلی غرفه‌های‌شان کردند. این موضوع در غرفه‌های واقع در انتهای نمایشگاه مشهود‌تر بود. حتا متصدیان و مسؤولان فروش کتاب بعضی از غرفه‌ها به غرفه‌های‌شان نیامده بودند و از فروش کتاب در این غرفه‌ها خبری نبود.

ناشران دانشگاهی باز هم از محل استقرار سالن‌های‌شان ناراضی بودند و گویا در همین زمینه نامه‌ی اعتراض‌آمیزی هم برای مسؤولان نمایشگاه نوشته‌اند.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.