حضور خوانندگان طراز اول کشور در اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا

۱۸اردیبهشت،

خوانندگان مطرح کشورمان برای اجرای قطعات موسیقی در مناسبتهای مختلف در اداره کل نغمات آیینی و رادیونوا حضور خواهند یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل نغمات آیینی ورادیو نوا، فرزاد عباسی مدیر تولید این ادراه کل با اعلام این خبر افزود: در ابتدای سال جاری با دستورالعمل تازهی که از سوی آقای دکتر صوفی،معاون صدا برما ابلاغ شده ،تولید ۱۷۰ قطعه تولیدی، با رویکرد کیفی نگری در دستور کار قرار گرفته و بهره گیری از صدای خوانندگان مطرح کشورمان در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی در راستای همین ابلاغیه است.
وی افزود: در این تعهدات سالانه، کارهای ما بیشتر به سمت و سوی تصنیف و آواز سوق داده شده و کارهایی با محوریت اخلاقی ،عرفانی و همچنین محورهایی که در چهارحوزه دین،اخلاق ،امید وآگاهی که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز بوده است، گنجانده شده است.
وی ضمن تاکید بر ایجاد تنوع در ساختار و محتوای آثار تولیدی این اداره در شعر،موسیقی و تنظیم یادآور شد: تقویت شوراهای شعر و موسیقی از دیگر برنامه های اصلی ما در سال جاری است و از آنجایی که نقطه قوت تولید در تقویت این شوراهاست ،بنا بر این است که از بهترینها در این شوراها بهره می گیریم.
عباسی گفت:اعضای شورای شعر و موسیقی با حکم شش ماهه از سوی مدیر کل نغمات آیینی و رادیو نوا منصوب شده اند واعضای شورای موسیقی و در صدد هستیم از اشخاص واجد شرایط دیگری که دارای سابقه و صاحب نظر در حوزه موسیقی و ادبیات می باشند نیز برای حضور در این شوراها دعوت بعمل آوریم.  
مدیر تولید نغمات آیینی در بخش دیگری از صحبتهای خود،از تهیه وتولید۲۰ قطعه دعای بلند و کوتاه و۵ قطعه تولیدی ویژه خبر داد و افزود: حاج مرتضی طاهری ، حاج سعید طوسی، حاج محسن حسن زاده، احمد ابوالقاسمی و بسیاری از ادعیه خوانان و مناجات خوانان مطرح کشورمان از میهمانان ما برای ضبط مناجات و دعا در سال جاری خواهند بود و با بسیاری از تک ستاره های این عرصه ضبط برنامه خواهیم داشت.
وی با اشاره به تولید وضبط ادعیه زیارت امام محمد باقر با صدای استاد احمد ابوالقاسمی ،زیارت حضرت زینب (س) ، زیارت امام هادی (ع) توسط آقای سعید طوسی و همچنین زیارت جامعه کبیره توسط حاج مرتضی طاهری از ابتدای سال جاری تا امروزرا از دیگر تولیدات این اداره کل دانست و گفت: قرار است در نشستی که درآینده نزدیک با شورای عالی قرآن خواهیم داشت، برای شناسایی و انتخاب سرآمدان حوزه دعا و مناجات ،اقدامات جدی انجام دهیم.
وی یادآور شد:واحد تولید اداره کل نغمات آیینی ورادیو نوا از تمامی هنرمندان،صاحبنظران و کسانی که در عرصه موسیقی فعالیت داشته اند،برای همکاری و ارتقای آثار تولیدی این اداره کل،دعوت به همکاری می نماید./ص

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.