حضور در مسابقات سنگین و استرس رابطه معکوس دارد/ عدم ثبات زمانی لیگ جهانی مستلزم حرفه ای گریست

۲۱خردادماه،

دریافت کننده تیم ملی والیبال حضور در مسابقات لیگ جهانی را مهمترین عامل افزایش تجربه ملی پوشان و والیبال ایران دانست.

پوریا فیاضی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات لیگ جهانی از نظر تجربه برای تیم ملی بسیار عالی بود ولی از نظر نتیجه تاثیر چندانی نداشت.

دریافت کننده تیم ملی والیبال کشورمان در خصوص حضور تیم ملی در اردوی تدارکاتی بلغارستان یکی از تیمهای صاحب سبک والیبال جهان محسوب می گردد و مقام چهارم جهان را کسب کرده است. در بازیهای تدارکاتی این تیم با همان ترکیب المپیکی خود ظاهر شد. ما با این قدرت والیبال بازیهای پایا پایی را برگزار کردیم.

وی یاد آور شد: بازی در روسیه مقابل تماشاگران این کشور کار بسیار سختی بود. روسها قهرمان المپیک می باشند شاید بعضی از بازیکنان المپیکی آن در این مسابقات در ترکیب روسیه حضور نداشتند اما بازیکنان این تیم را کسانی تشکیل می دادند که در رقابت های لیگ باشگاهی این کشور عنوان قهرمانی را کسب کرده بود مقابل ما ظاهر شد.

عضو تیم ملی والیبال کشور مان در ادامه اظهار داشت: تیم ایران در هر ۲ بازی مقابل روسیه با پوئن ۲۰ به طور پایا پای پیش می رفت ولی زمانی که باید نتیجه را به نفع خودمان به پایان می رساندیم موفق نبودیم . به نظر من مهمترین مشکل ما در بروز این مسأله کم تجربگی تیم بود.
 
 * به قدرت فردی ۲ بازیکن روس باختیم

فیاضی اظهار داشت : وضعیت تیم ملی والیبال ایران در دیدار دوم در مصاف با روسیه بهتر شد به طوری که ما نتیجه را به قدرت فردی ۲ نفر از بازیکنان و مهره های کلیدی تیم روسیه واگذار کردیم. با توجه به این مسأله می توان گفت که بازیکنان ملی پوش ایرانی بازی به بازی شرایط فنی و هماهنگی بهتری را کسب می کنند.

وی تصریح کرد: عمده دلایل وجود استرس در میان بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان پائین بودن تعداد حضور تیم ملی در بازیهایی است سطح کیفی آن در سطح مسابقات لیگ جهانی است .
به طور قطع هر چه بیشتر در این میادین بازی کنیم استرس بازیکنان هم کمتر خواهد شد.

* سبک مسابقات لیگ جهانی چرخشی است

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال در ادامه افزود: مسابقات لیگ جهانی جزو تورنمنتهای سخت و سنگین محسوب می گردد چون این رقابت ها ثابت نیست و به طور چرخشی برگزار می گردد به طور مثال ما باید از تهران به روسیه سپس ایتالیا و کوبا برویم این نوع برگزاری رقابت ها مستلزم وجود روحیه حرفه ای گری در میان بازیکنان ، فدراسیون مربیان و ….. است.
فیاضی تصریح کرد: به خاطر مسافرت های طولانی ، تغییر ساعت کشورها و نوع تغذیه کسب نتیجه در لیگ جهانی کار بسیار سختی است.

*کاهش اشتباه روس ها در دقایق پایانی بازی

فیاضی تیم ملی والیبال روسیه را یکی از قدرتهای حاضر در مسابقات عنوان کرد و گفت: تیمی که قهرمان المپیک و قاره اروپاست در هر پست از بازیکنان مشهور و ستاره در سطح جهان بهره می برد ، آنها در زدن سرویس بسیار خوب و قوی عمل می کردند ، یکی از نقاط بارز نوع بازی آنها کاهش اشتباهات فردیشان در دقایق پایانی بازی بود .
به طور کلی ما در این دوره از مسابقات لیگ جهانی نتیجه را به اشتباهات فردی خودمان واگذار کردیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.