حضور رهبری در مناطق زلزله‌زده نور امید را بر دل زجرکشیدگان تاباند

احمد علیرضابیگی روز شنبه در ششمین نشست ستاد مدیریت بحران استان بعد از وقوع زلزله شنبه گذشته افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌ زده استان موجب آرامش آسیب‌دیدگان این حادثه شد.

وی گفت: برآیند تلاش مسوولان و اعضای ستاد بحران باید آرامش مردم باشد که به فضل الهی این مقصود با حضور رهبری حاصل شد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در جمع مسوولان استان و ابراز رضایت معظم له از کمک‌های صورت گرفته به مردم خاطرنشان کرد: سخنان معظم‌له مبنی بر اینکه امدادهای اولیه در زلزله آذربایجان بی‌نظیر بود، برای مسوولانی که چند شبانه ‌روز در تلاش بودند انرژی ‌بخش و آرامش‌بخش بود و خستگی را از تن آنها خارج کرد.

علیرضابیگی همچنین گفت دولت خط اعتباری ویژه‌ای را برای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره برای بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی در نظر گرفته است.

علیرضابیگی با قدردانی از مردم در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌ زده تاکید کرد: سازمان‌هایی که مسوولیت جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی را دارند باید بر روی موضوع پوشاک و وسایل گرم‌کننده تمرکز کنند و در این خصوص به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

عصر روز شنبه هفته گذشته دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈریشترˈ شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

۷۲۲۳/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۳۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.