حضور رهبری در میان زلزله زدگان آرامش ایجاد کرد

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار خود از مناطق زلزله زده شهرستان های اهر و ورزقان، افزود: در این دیدارها مشخص شد که حضور رهبری در میان این مردم آسیب دیده بسیار روحیه بخش و در عین حال آرامشی بر دردهای آنها بوده است.

وی با بیان اینکه ارزیابی مثبت و مطلوبی از نحوه کمک رسانی و امدادرسانی به زلزله زدگان دارد، گفت: کمک های دولتی و مردمی بدون وقفه و بسیار چشم گیر و گسترده است و نیازهای اصلی اعم از مواد غذایی و اقلام مصرفی به خوبی در میان اهالی روستاهای تخریب شده توزیع می شود.

آل هاشم با اشاره به حضور لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان در روستاهای زلزله زده شهرستان ورزقان، گفت: یگان های ارتش در کنار سپاه پاسداران، بسیج مردمی و سایر نیروهای نظامی و انتظامی از همان نخستین دقایق سانحه در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حضور پیدا کرده و در عملیات آوار برداری و امداد رسانی به مردم نقش مهمی برعهده داشتند.

وی ادامه داد: در این زمینه امدادرسانی به موقع هوانیروز در ارسال کمک های اولیه و دارو به روستاهای صعب العبور، حضور یگان های مخابراتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) آذربایجان در منطقه و برقراری ارتباط بی سیم مناطق اهر، ورزقان و هریس با تبریز، امدادرسانی مناسب تیم های پزشکی و پرستاری نیروی زمینی ارتش، استقرار تانکرهای آب آشامیدنی و دستگاه های مجهز پخت نان به خوبی انجام گرفته است.

آل هاشم اعزام وسایل و تجهیزات سنگین ازجمله لودر و بولدوزر توسط یگان های مهندسی لشکر ۲۱ حمزه، ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی کارکنان ارتش را از دیگر اقدامات ارتش جمهوری اسلامی طی یک هفته اخیر در مناطق زلزله زده استان برشمرد.

عصر روز شنبه ۲۱ مردادماه جاری دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر ، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

این زمین لرزه های مهیب ۲۵۳ کشته و یکهزار و ۳۸۰ نفر زخمی برجای گذاشت و ۴۳۰ روستا از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

۷۲۳۶/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۵۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.