حضور رژیم اسراییل در جنوب سودان تهدیدی برای امنیت مصر و کشورهای عربی است

بر اساس این گزارش ، ‘کمال حسن علی’ افزود که نیروهای مسلح سودان توانستند ۶۰ درصد از نیروهای ‘ارتش مردمی’ متعلق به سودان جنوبی را که وارد ‘هجلیج’ شده بودند، از این منطقه بیرون کنند.

وی اقدام ارتش مردمی در یورش به منطقه هجلیج را خطایی راهبردی خواند و گفت: سودان جنوبی قصد دارد سودان را از نظر اقتصادی در تنگنا قرار دهد.

این مقام سودانی اضافه کرد : آنان در متوقف کردن بهره برداری از نفت شکست خوردند و قصدشان این بود که سودان از هزینه های حمل و نقل بهره نبرد، ولی در برنامه هایشان شکست خوردند .

کمال حسن علی سفیر سودان در قاهره نسبت به حضور فزآینده رژیم صهیونیستی در سودان جنوبی هشدار داد و گفت که این مساله تهدیدی خطرناک برای امنیت ملی امت عربی به ویژه مصر و سودان است .

سفیر سودان در مصر افزود: شکست در هجلیج تنها متوجه نیروهای ارتش مردمی حاکم در سودان جنوبی نبود، بلکه شکست برای کسانی است که در پشت این حوادث قرار دارند .

وی گفت: برخی از نیروهای غربی که خواستار توقف تیراندازی ها بودند ، زمانی که عزم نیروهای مسلح سودان را در بازپس گیری منطقه اشغالی متوجه شدند، خارطوم را به مجازات تهدید کردند.

منطقه هجلیج منطقه ای راهبردی و نفت خیز است که دو هفته پیش نیروهای ارتش مردمی وابسته به سودان جنوبی آن را اشغال کردند.

سودان جنوبی مدعی شده بود که منطقه بخشی از خاک این کشور است . ارتش سودان جمعه گذشته با حمله به هجلیج این منطقه را آزاد و بخش زیادی از نیروها و امکانات نظامی سودان جنوبی را نابود کرد.

این درحالی است که سودان جنوبی ادعا می کند، داوطلبانه از این منطقه عقب نشینی کرده است.

مترجمام**۱۴۰۸**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۷۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.