حضور رییس‌جمهور در برنامه‌ها با تعیین وقت از ۳ ماه قبل +سند

نهاوندیان طی روزهای اخیر در نامه ای به کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از آنها خواسته است در برنامه هایی که تمایل دارند رییس جمهور در آن حضور یابد، باید دعوتنامه ارسالی را ۳ ماه زودتر تهیه و به دفتر رییس جمهور ارسال کنند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، ریاست دفتر رییس جمهور یکی از مشاغل حساس و مهم در قوه مجریه است که نقش ویژه ای در تنظیم فعالیتها و دیدارهای نفر دوم کشور دارد. اگرچه این سمت همواره مهم و مورد توجه بوده اما در دوران ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر دفتر رییس جمهور، همگان بیشتر با نقش مهم این جایگاه و تاثیرات آن آشنا شدند.

پس از انتخاب حجت الاسلام روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، گزینه های متعددی برای این مسئولیت مطرح بود تا اینکه دکتر محمد نهاوندیان از مشهورترین کارشناسان و مدیران اقتصادی که سالها مسئولیتهای مختلفی را در بخش های دولتی و خصوصی بر عهده داشت، به عنوان رییس دفتر رییس جمهور معرفی شد.

اگرچه ابتدا پیش بینی می شد نهاوندیان به ترکیب کابینه راه یابد و پستی اجرایی بگیرد، اما به نظر می رسد هم وی و هم رییس جمهور با شناخت جایگاه مهم مسئولیت دفتر عالی ترین مقام اجرایی کشور، ترجیح دادند اینگونه با یکدیگر همکاری کنند. البته نهاوندیان در این مسئولیت نیز حکم های مختلفی را دریافت کرده تا حدی که غلامعلی حدادعادل، خبر از تشکیل کارگروه حراست از زبان فارسی با مسئولیت نهاوندیان داد.

اما بخشی از وظایف رییس دفتر، تنظیم برنامه های رییس جمهور است که بر این اساس، نهاوندیان طی روزهای اخیر در نامه ای به کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از آنها خواسته است در برنامه هایی چون همایش، مراسم یا گردهمایی که تمایل دارند رییس جمهور برای حضور، سخنرانی یا بازدید در آن حضور یابد، باید ضمن بررسی همه جانبه ملاحظات آن، دعوتنامه ارسالی را ۳ ماه زودتر تهیه و به دفتر رییس جمهور ارسال کنند.

این نامه که نمونه مشابه آن در سالهای گذشته، مشاهده نشده است نشان می دهد قرار است سختگیری و ترتیبات خاص بیشتری برای دعوت از رییس جمهور در برنامه ها لحاظ شود و با این حساب، وزرا و مسئولان مهم اجرایی باید از هم اکنون نامه های دعوت از رییس جمهور جهت شرکت در برنامه ها و مراسمات فروردین ماه را به دفتر وی ارسال کرده باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.