حضور زرین دست در لاله قطعی نمی باش

دوشنبه ۸ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

خبرها حاکی از حضور علیرضا زرین دست پشت دوربین فیلم لاله است اما این مدیر فیلمبرداری هیچ قراردادی برای همکاری در این پروژه ندارد.

به گزارش تفسیری خبرنگارهنر آنلاین،پروژه جنجالی “لاله”این روزها در راس خبرها سینمایی کشور است و ساخته شدن یا نشدن این فیلم این روزها بزرگترین سوالی است که همه اهالی سینما و مطبوعات از همدیگر می پرسند.
 

پس از استعفای علیرضا سبط احمدی از تهیه نمایندگی این فیلم که با استعفای جمعی از سایر عوامل این پروژه همراه بود،اعلام شد که پروانه پرتو مدیر تولید با سابقه سینمای ایران تهیه نمایندگی این پروژه را بر عهده گرفته است و خود پرتو این خبر را نه تایید نمود،نه تکذیب اما قول داد که iبه سریعی در این زمینه صحبت کن.پس از آن هم موبایل خانم پرتو خاموش شد و iبه نظر می رسد گویا ایشان قرار است در زمینه این پروژه فقط با خودشان صحبت نمایند!
 

اما در این گیر و دار یکی از روزنامه های صبح تهران با انتشار یافتن عکسی از اسی نیک نژاد و علیرضا زرین دست در حال فیلمبرداری،خبر کلید خوردن فیلم لاله را منتشر نمود و iبه نظر می رسد که این فیلمبردار زرین چشم و با سابقه سینمای ایران قرار است لاله را جلوی دوربین ببرد اما شنیده ها حاکی از این است که این خبر هم چندان صحت ندارد.
 

یکی از نزدیکان iبه علیرضا زرین دست در گفت و گو با هنر آنلاین درباره فعالیت  او iبه عنوان مدیر فیلمبرداری “لاله”گفت:آقای زرین دست iبه خاطر خواهش یکی از عوامل با سابقه سینما یک جلسه سر صحنه فیلم لاله حاضر شد اما پس از آن جلسه،نه تماسی با ایشان گرفته شده و نه قراردادی را در زمینه مدیریت فیلمبرداری لاله با ایشان منعقد نموده اند.

او افزود:در تنها جلسه حضور زرین دست سر صحنه فیلم”لاله”،پلانهای متعددی توسط ایشان از رانندگی ، رانندگان در پیست اتومبیل رانی گرفته شد که هیچ بازیگری هم در آن وجود نداشت اما همانگونه که گفتم،آقای زرین دست هیچ قراردادی برای حضور در این فیلم ندارند و اگر کاری iبه ایشان پیشنهاد شود،قطعا iبه سراغ آن کار خواهند رفت.
 

این گونه iبه نظر می رسد که عوامل فیلم “لاله”برای اعتبار بخشیدن iبه پروژه خود خواسته اند نام این مدیر فیلمبرداری مطرح سینمای ایران را در لیست عوامل داشته باشند اما مبهم بودن وضعیت تولید مانع از کسب اعتبار در این پروژه توسط عوامل فیلم می گردد.
 

تمام ماجرا iبه همایش چند سال پیش ایرانیان خارج از کشور باز می گردد.همایشی که در آن گویا اسی نیک نژاد کارگردان ایرانی که در اوایل انقلاب از ایران iبه آمریکا مهاجرت نموده بود،رییس دفتر رییس جمهور را در آن همایش می بیند و از او قول مساعدت در ساخت فیلمی با محوریت زندگی لاله صدیق،قهرمان اتومبیل رانی ایرانی را می گیرد.

چند سال پس از این جریان است که ماجرای تولید “لاله”علنی می گردد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با مسئول امور سینمایی اش iبه دفاع همه قد از این فیلم می پردازد.لزوم ورود سینمای ایران iبه عرصه های بین المللی iبهانه دفاع شمقدری از پروژه ای است که گویا مشارکت خارجی هم در تولید آن وجود دارد و iبهای بالای این ورود iبه سینمای جهان هم قطعا باید پرداخت شود.

اما از همان اوایل مطرح شدن تولید پروژه”لاله”زمزمه های مخالفت با تولید آن هم iبه گوش رسید و فورا تبدیل iبه فریاد شد.سابقه تقلب خانم صدیق که iبه دفعات مختلف در مسابقات متعدد اتوموبیل رانی رخ داده بود اولین نکته ای بود که مخالفان iبه آن اشاره نمودند و استفاده از خانم صدیق iبه عنوان الگوی زن ایرانی را مردود شمردند.بودجه بالایی هم که این فیلم برای تولید لازم داشت دومین سبب بزرگ مخالفانی بود که از لزوم صرف این بودجه برای تولیدات داخلی توسط جوانان ایرانی صحبت می نمودند و می گفتند ساخت فیلم با کارگردانی وارداتی که سوابق کاری خوبی هم در آمریکا ندارد،اصولا اتفاق خوبی برای سینمای ایران نمی باش.

اما همه این انتقادات هیچ تاثیری در عزم خلل ناپذیر ارشادیها در پشتیبانی از تولید فیلم”لاله”نداشت و این پشتیبانی بود تا وقتی که مجلس وارد کار شد و از تولید این پروژه انتقاد نمود.مجلسی ها با اشاره iبه سوابق کارگردان و iبها های بالا،خواستار دفاع وزیر ارشاد و معاون سینمایی اش از این پروژه شدند.فیلمنامه چند بار iبه مجلس رفت و آمد و هر بار هم ایراداتی در آن و خود جریان تولید فیلم وجود داشت.البته برای آخرین بار جواد شمقدری در گفت و گویی از نظر مساعد مجلس برای تولید این فیلم خبر داد اما ساعتی پس از آن یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گویی ضمن تکذیب این موضوع،تولید این پروژه را از نظر مجلس منتفی دانست.

حالا با داشتن تهیه نماینده تازهی که پاسخگو نمی باش و مدیر فیلمبرداری که حضورش در پروژه قطعی نشده،مشخص نمی باش بالاخره “لاله”تولید می گردد یا نمی شود؟
 

پایان پیام/
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.