حضور غول های ارتباطی دنیا با لغو تحریم های مالی و اقتصادی ایران

بحث سرمایه گذاری خارجی با رشد سریع ناشی از آزادسازی مورد توجه است و مقرر است تا صدور مجوز MVNO ها جدید، گسترش خدمات ۳G و۴G بررسی شود. 

برگزاری «ایران کانکت۲۰۱۶» با مشارکت وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت

به گزارش روابط عمومی کنفرانس ایران کانکت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت ایران از صاحب نظران، سرمایه گذاران و شرکت های بین المللی مخابراتی به منظور معرفی وتوسعه فرصت های سرمایه گذاری در صنعت مخابراتی ایران دعوت کرده است تا درکنفرانس ایران کانکت ۲۰۱۶ به مدت ۲ روزدر تهران نشست داشته باشند.

بر اساس این گزارش،این کنفرانس با حضور غول های ارتباطی دنیا و با تاکید بر استفاده از ظرفیت های لغو تحریم های مالی و اقتصادی ایران برگزار خواهد شد؛ چرا که علاقمندی شرکت های بین المللی به منظور کشف و استفاده فرصت های سرمایه گذاری در صنعت مخابرات بیش از گذشته دیده شده است.

فرصت هایی که با بهره برداری و استفاده از آنها می تواند در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ازجمله تلفن همراه، ثابت و بخش های اینترنتی، رشد درآمدهای ارزی ناشی از جذب سرمایه گذاری خارجی را شاهد باشد.

برپایه این گزارش، ۱۶ الی ۱۷ شهریور سال جاری(۶و۷سپتامبر) کنفرانس ایران کانکت ۲۰۱۶ با حضور شرکت های مخابراتی بین المللی و سرمایه گذاران صنعت مخابرات برگزار می شود تا فرصت درآمدزایی وعلاقه بین المللی از سوی مسئولان و صاحبان صنعت مخابراتی کشورمان ارائه شود.

با توجه به افزایش علاقمندی خارج از مرزها، بحث سرمایه گذاری خارجی با رشد سریع ناشی از آزادسازی مورد توجه است و مقرر است تا صدور مجوز MVNO ها جدید، گسترش خدمات ۳G  و۴G  بررسی شود.

یکی از این نشانه‌های سرمایه گذاری را می‌توان درعلاقه، مذاکره و توافقات تولید کننده تجهیزات مخابراتی ایتالیایی Itatel ،شرکت حامل مخابراتی خارجی KT Corp ازکره جنوبی و قزاق تلکام قزاقستان دید که منجر به انعقاد توافقنامه های همکاری با شرکت مخابرات ایران (TCI)  شده  وبا انعقاد توافقنامه ای یک میلیارد یورویی ادامه یافت. 

گفتنی است در این رویداد که با حضور چهره های مطرح جهانی در تهران برگزار می شود،  دستور کار موضوعاتی اعم ازچگونگی ارائه خدمات تحویل محتوا، گسترش داده ها، اتصال صدا و راه اندازی شبکه های ۵G  و … خواهد بود و اساتیدی همچون  محمود واعظی وزیر ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، نیکلاس هاپتون کاردار بریتانیا در ایران حمید رضا نیکوفر مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایل ایران، لیوچانگ های مدیر عامل شرکت مخابرات چین، علی اصغرزاده مدیرعامل شرکت حامل عمده فروشی اتصالات افغانستان، به تشریح این موضوعات می پردازند.

البته در کنار این مدیران و مسئولان نیز مارک بریت مدیر عامل شرکت iflix، استفانو پلیری مدیر عامل شرکت italtel، «ن مورل» حامل بین المللی orange، حسن شانه ساز زاده رئیس شاتل، «الساندرو تالوتا» مدیرعامل شرکت مخابرات ایتالیاsparkle، کان ترزیگلو مدیرعامل شرکت گروه ترک سل نیز به عنوان سخنران به تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری مخابراتی اعم از سطح بین الملل و ایران خواهند پرداخت.

 

منبع: اخبار رسمی

 

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.