حضور میلیونی در حرم امام کاظم(ع)+تصاویر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: هزاران زائر شیعی برای شرکت  در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) پس از سلسله انفجارهای چهارشنبه عراق عازم کاظمین هستند.

هزاران عراقی از استانهای جنوبی این کشور عازم مرقد امام موسی کاظم(ع) هستند زائران که برخی از آنها سربندهای سبز بسته اند و پرچمهای سبز و سیاه حمل می کنند در مسیر راه پذیرایی می شوند.

سرودهای دینی از بلند گوهای خیابانهای پایتخت عراق پخش می شود و برخی از زائران با صدای بلند این سرودها را می خوانند و برخی دیگر سینه زنی می کنند.

 منطقه “العطیفیه” نزدیکترین محل به بارگاه امام موسی کاظم(ع) سیاه پوش شده است و هزاران زائر از جمله زنان و کودکان سیاه بر تن کرده اند.

دهها چادر در مسیر راه در حالی که بلند گوهای نصب شده در آن سرودهای دینی پخش می کنند به زائران غذا و شرب تعارف می کنند.

“حسین مرواح” هفده ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: این ششمین سالی است که به کاظمین می روم ما آمده ایم که به تروریستها بگوییم ما ضد شما هستیم و ما از تروریسم و انفجار نمی ترسیم.

وی که از منطقه “الصویره”  در۶۰ کیلومتری جنوب شرق بغداد حرکت کرده است پس از طی مسافت زیادی از احساس راحتی خود سخن گفت.

“سلام جابر” ۲۷ ساله که از “الموفقیه” در۱۸۰ کیلومتری جنوب شرق بغداد حرکت کرده است و پنج روز در راه بوده است می گوید: اگر بیست خودروی انفجاری هم منفجر کنند ما هرگز از حرکت به سوی بارگاه امام خود باز نمی ایستیم.

از سوی دیگر سرهنگ “ضیاء الوکیل” سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد و وزارت دفاع عراق گفت: همه در راستای موفقیت طرح امنیتی زائران و حضور میلیونی آنها در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) تلاش می کنند.

وی افزود: ما به صورت هوایی مسیر زائران را پوشش می دهیم و دهها مراکز ایست بازرسی ایجاد کرده ایم.

“عامر الانباری” متولی حرم کاظمین گفت: زائران از عراق و دیگر کشورهای اسلامی به حرم می آیند و در روز شنبه حضور در مراسم به اوج خود خواهد رسید.

وی درباره حملات روز چهارشنبه عراق گفت: این حملات با هدف ممانعت از حضور میلیونی مردم در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) است اما این تلاشها ره به جایی نمی برند.

 این در حالی است که تا صبح جمعه سه میلیون زائر برای احیای مراسم شهادت امام هفتم شیعیان وارد کاظمین شده اند و نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی را به اجرا درآورده اند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.