حضور نظامی آمریکا در کویت کاهش می‌یابد

۲۸م آذر ،

بعد از عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از عراق، پنتاگون قصد دارد حضورنظامی خود را در کویت نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ورلد تریبون امروز(چهارشنبه) به نقل از منابعی در کنگره آمریکا نوشت: آمریکا بعد از عقب نشینی از عراق، حضور نظامی خود را در کویت کاهش می‌دهد و این کاهش نظامی، شامل خروج یگان‌هایی از نیروهای نظامی و تعطیلی مراکز نظامی آمریکا در این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.

این روزنامه می‌نویسد: با استناد به پژوهشی که مرکز پژوهش‌های کنگره آمریکا آن را تهیه کرده است، به نظر می‌رسد که واشنگتن از نقشه‌های خود برای حضور نظامی گسترده در عراق، کویت و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس صرف نظر کرده و چنانکه می‌بینیم با وجود بی‌سابقه بودن اقدامات خشونت آمیز تابستان قبل در عراق، آمریکا حضور نظامی خود را در کویت افزایش نداد.

روزنامه “ورلد تریبون” در ادامه آورده است: کویت منتظر است تا ناتو یک مرکز در این کشور دایر کند، مساله‌ای که ناتو در دسامبر ۲۰۱۱ آن‌ را با کویت مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه مذکور نوشت: کویت و آمریکا داری یک دیدگاه امنیتی مشترک می باشند و در مسائل منطقه‌ای با هم همکاری نزدیک دارند و در همین راستا کویت از آمریکا چند میلیارد دلار سامانه موشکی دفاع هوایی خریداری کرده است.

بنا بر این گزارش، با وجود همکاری نزدیک واشنگتن و کویت به نظر می‌رسد آمریکا حضور نظامی خود را در کویت کاهش می‌دهد و کویت نیز به توان نظامی شورای همکاری خلیج فارس به عنوان نیروی جایگزین آمریکا بیشتر تکیه خواهد کرد، گرچه این دو از لحاظ توانایی و امکانات قابل مقایسه نیستند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.