حضور همزمان سه مقام وزارت امور خارجه آمریکا در مذاکرات، نشان دهنده اهمیت ایران است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۱۴۵۰

حضور همزمان سه مقام وزارت امور خارجه آمریکا در مذاکرات، نشان دهنده اهمیت ایران است

وزیر امور خارجه:

حضور همزمان سه مقام وزارت امور خارجه آمریکا در مذاکرات، نشان دهنده اهمیت ایران است

خبرگزاری ایمنا: وزیر امور خارجه گفت: شاید برای اولین بار باشد در تاریخ اخیر همزمان سه مقام ارشد وزارت امور خارجه در واشنگتن نیستند و در مذاکره با ایران حضور دارند.

سه شنبه ۱۱ آذر – ۱۱:۰۴

به گزارش ممتاز و به نقل از وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف صبح امروز (سه شنبه) در جمع دانشجویان در هشتمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران با موضوع «دیپلماسی هسته ای» در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ یکی از مهمترین مسایل روابط بین الملل پس از جنگ سرد است.
وی تصریح کرد: از شرایطی که هیچ کس گمان نمی کرد راه حلی برای موضوع هسته ای ایران وجود داشته عبور کرده و به مرحله ای رسیدیم که همه اذعان دارند تنها راه حل موجود و ممکن، مذاکره است.
ظریف تاکید کرد: ما تصورهای طرف مقابل مذاکره را از الگوهای رفتاری ایران تغییر دادیم.
وزیر امور خارجه با قدردانی از برگزاری همایش دیپلماسی هسته ای افزود: به نظر بنده این اقدام دانشگاه و انجمن علوم سیاسی برای بررسی یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروز نه تنها سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بلکه منطقه وجهان با آن روبرو است، بسیار مهم خواهد بود.
ظریف ادامه داد: این اقدام، بسیار مهم است و طلیعه خوبی از این همکاری سازنده است که امیدوارم در آینده بتواند آثار مهمی برای کشور داشته باشد.
رییس تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: همه اذعان داریم که دیپلماسی هسته ای در یکسال ونیم گذشته نه تنها یکی ازموضوعات سیاست خارجی ما بوده بلکه یکی از مهم ترین مسایل روابط بین الملل پس از جنگ سرد است.
ظریف توضیح داد: موضوع هسته ای، موضوعی است که در مقاطع مختلف ۶ وزیر امور خارجه کشورهای عمده جهان را به یک شهر آورده تا در برابر نمایندگان مردم بزرگ ایران به مذاکره بنشینند و در بسیاری از این مقاطع سه مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا حضور داشته اند.
وی اظهار داشت: شاید برای اولین بار باشد در تاریخ اخیر همزمان سه مقام ارشد وزارت امور خارجه در واشنگتن نیستند. اگر تاریخ روابط خارجی آمریکا را نگاه کنید کمتر سراغ دارید که سه مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، وزیر، قایم مقام و معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا همزمان در واشنگتن نباشند چه رسد به این که در مذاکره حضور داشته باشند و این نشان دهنده اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی و هم اهمیت مذاکرات است.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.