حضور هنرمندان شهرستانی در جشنواره تجسمی فجر چشمگیر است

۲۰م دیماه ،

دبیر بخش خوشنویسی جشنواره تجسمی:

علی اشرف صندوق‌آبادی گفت: انتظار داشتیم امسال که جشنواره به بخش نستعلیق محدود شده، از نظر کمیت شاهد حضور یک ششم اثر نسبت به سال قبل باشیم. اما در عمل استقبال جامعه خوشنویسی بسیار خوب بود و از نظر کمی و کیفی شاهد رشد هستیم.

به گزارش هنرآنلاین  وی دربارهٔ بخش ویژه جشنواره تجسمی فجر گفت: در بخش پیامبر اعظم (ص) آثار خوبی امسال خواهیم داشت، به ۱۱ استاد، سفارش اثر داده شده و آن‌ها بی‌چشم داشت مادی و با ارادت نسبت به پیامبر اسلام (ص) آثار با کیفیتی خلق خواهند کرد.

دبیر بخش خوشنویسی پنجمین جشنواره تجسمی فجر ادامه داد: از امروز داوری آثار در بخش خوشنویسی آغاز می‌شود و ما در ابتدا قرار بود در خدمت ۵ نفر از استادان در زمینه انتخاب و داوری باشیم که متاسفانه از حضور ۲ نفر از این عزیزان محروم شدیم. در حال حاضر استاد امیرخانی، سلحشور و شیرازی که از استدان برجسته و شناخته شده می باشند، کار انتخاب آثار و داوری را انجام خواهند داد. ملاک نیز کیفیت اثر است نه شیوه گرایی و اینکه کدام اثر متعلق به چه کسی است.

صندوق آبادی همچنین افزود: از نظر حضور استانی باید بگویم از جای جای ایران اثر داریم و خوشبختانه ما حضور پر رنگ همه استان‌ها را در این بخش از جشنواره شاهد خواهیم بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر این باورم که یکسری محدودیت‌ها سبب شده است امسال بخش خوشنویسی جشنواره تجسمی فجر به رشته نستعلیق محدود شود وگرنه خوشنویسی با همه گرایش‌هایش متعلق به ایران و مایه مباهات است. خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل و سنتی ما است و باید تلاش کنیم بر داشته‌هایمان انرژی و وقت بگذاریم تا تقویت شوند امیدوارم سال بعد محدودیتی نباشد و همه گرایش‌های خوشنویسی در جشنواره حضور داشته باشند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، تصویر‌سازی، مجسمه‌سازی، پوس‌تر، عکاسی، کاریکاتور و بخش مقالات علمی از ۱۴ بهمن تا ۱۲ اسفندماه سال جاری به دبیرکلی سیدعباس می‌رهاشمی از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در تهران و استان‌ها برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.