حضور هنرمندان ۵ قاره در اصفهان

تاریخ نشر: چهارشنبه ۱۹ مهر   | مشاهده : ۱۰  | سایر خبرهای فرهنگ و هنر
حضور هنرمندان ۵ قاره در اصفهان

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ضمن اعلام حضور هنرمندان ۵ قاره در این دوره از جشنواره درباره حضور کم رنگ سینماگران ایرانی “مشغله کاری” را بهانه اصلی ارزیابی کرد. احمد میرعلایی دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان…

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ضمن اعلام حضور هنرمندان ۵ قاره در این دوره از جشنواره درباره حضور کم رنگ سینماگران ایرانی “مشغله کاری” را بهانه اصلی ارزیابی کرد.

احمد میرعلایی دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در ارتباط با حضور کم رنگ چهره ها و بازیگران سینما در این رویداد بین المللی به خبرنگار مهر گفت: ما از یکسری دوستان و بازیگران برای حضور در جشنواره دعوت کرده بودیم که به دلیل مشغله کاری انصراف دادند.

وی افزود: به عقیده من در حال حاضر هم به این شکل نیست که چهره سینمایی در این رویداد حضور نداشته باشد، اما باید شرایط امروز سینما را هم در نظر بگیریم. در هر صورت هیچ علت و تعمدی در دعوت یا عدم دعوت از عزیزان از طرف جشنواره نبوده است.

دبیر جشنواره فیلم کودک ادامه داد: ما هم اکنون با حضور عموپورنگ و امیرمحمد در یکی از سالن های شهر اصفهان برای کودکان برنامه داریم. در روز اول جشنواره به اندازه ای این استقبال زیاد بود که حتی خود اجراکنندگان مراسم نیز شگفت زده شده بودند.

وی عنوان کرد: البته شبکه دوم سیما این برنامه را در دو قسمت برای کودکان و نوجوانان پخش می کند. تلاش کردیم در این دوره به مسائل مفهومی با جذابیت بیشتر برای کودکان توجه کنیم. شاید در این جشنواره کمتر چهره ها حضور داشته باشند، اما این کمبود به عقیده من دیده نمی شود. زیرا ما برنامه های جنبی متنوعی داریم.

حضور کلاه قرمزی در آیین اختتامیه

میرعلایی تاکید کرد: البته در روزهای آتی بازیگران حضور پیدا می کنند و از حضور آنها در مراسم اختتامیه بهره می گیریم. همانطور که پیش از این نیز عنوان کرده بودیم، قرار بود عوامل فیلم “کلاه قرمزی و بچه ننه” در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کنند و ما از عروسک کلاه قرمزی تقدیر کنیم. اما تهیه کننده بیماری مختصری داشتند و نتوانستند در مرام افتتاحیه ما را همراهی کنند و دیگر گروه نیز نیامدند اما برای مراسم اختتامیه حضور پیدا می کنند.

وی درباره حضور دیگر گروه های برنامه ساز کودک گفت: با توجه به حمایت شبکه دوم سیما از جشنواره کودک ما نحوه انتخاب گروه ها و چینش آنها را به این شبکه سپردیم. شاید هم در روزهای آینده این برنامه سازان به جمع ما اضافه شوند. میرعلایی با اشاره به مهمانان خارجی این دوره از جشنواره عنوان کرد:ما از ۵ قاره جهان مهمان خارجی داریم. ۸۰ هنرمند خارجی از ۳۵ کشور جهان حضور دارند. سعی کردیم از فیلمسازانی دعوت کنیم که تاثیرگذاری بیشتری دارند.

فیلم درخشنده در رده سنی کودکان و نوجوانان نبود

وی درباره انتخاب فیلم های بخش مسابقه جشنواره گفت: در این دوره جشنواره فیلم ها برای کودک و در ارتباط با کودک و نوجوان هستند. فیلم هایی که درباره کودک است نگاه خانواده ها را هم در بر می گیرد. فیلم “هیس دخترها فریاد نمی زنند” پوران درخشنده یک موضوع اجتماعی را به خوبی مطرح می کند اما با توجه به این موضوع که این فیلم در رده سنی نوجوانان نیز قرار ندارد ما مجبور شدیم آن را کنار بگذاریم زیرا مخاطب آن بیشتر بزرگسالان هستند. اما این اثر بسیار خوبی است که قطعا دیده خواهد شد. ما با گزینش آثار تلاش کردیم که بیشتر توجهمان به مخاطب کودک و نوجوان باشد.

دبیر جشنواره کودک درباره طولانی بودن مراسم افتتاحیه و برنامه ریزی برای مراسم اختتامیه عنوان کرد: برنامه افتتاحیه طولانی نبود اما دیر شروع شد. ما درگیر یکی از اجراکنندگان مراسم بودیم و باید از حضور وی مطمئن می شدیم. از طرف دیگر هواپیما فرزندان شهدای ترور که قرار بود در این مراسم تقدیر شوند تاخیر داشت و ما باید منتظر آنها می ماندیم. زیرا این بخش به ابتدای افتتاحیه مربوط می شد و ما نمی توانستیم با توجه روند برگزاری مراسم این تقدیر را تغییر دهیم.

جشنواره متعلق به کودکان است و نمی تواند مانند فجر با نظم برگزار شود!

وی افزود: همچنین تعدادی از بازیگران نماهنگ “بانوی بی نشان” که در اول مراسم افتتاح پخش شد با ماشین به اصفهان آمده بودند و ما باید منتظر آنها می ماندیم. با توجه به این دلایل امکان جابه جایی برخی از آیتم ها را نداشتیم.

میرعلایی درباره مراسم اختتامیه تاکید کرد: تلاش می کنیم مراسم اختتامیه در ساعت مقرر آغاز شود که دیگر چنین مشکلاتی به وجود نیاید. البته باید توجه کنیم که این جشنواره برای کودکان است و نمی تواند مانند فجر با نظم خاصی برگزار شود. البته باید تلاش کنیم به آن زمان بندی برسیم. باید توقعمان از این جشنواره در حد کودکان و نوجوانان باشد.

(www.mehrnews.com)

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی


فرهنگ و هنر
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.