حضور پررنگ سیمافیلم در جشنواره فیلم مقاومت

جام جم آنلاین: سیما فیلم با ارسال ۱۳ اثر بلند سینمایی، ویدئویی و مستند در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت حضور پررنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی سیما ، دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت امسال نیز همچون دوره های گذشته با مجموعه متنوعی از آثار سینمایی ، ویدئویی و مستند برگزار می شود و مرکز سیمافیلم نیز  که به عنوان یکی از فعال ترین مراکز تولید فیلم و سریال همواره در حوزه تولید آثار مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عملکردی مستمر و گسترده داشته است با ارسال ۱۳ اثر بلند سینمایی ، ویدئویی و مستند در این دوره از جشنواره حضور پررنگی دارد که عناوین و خلاصه این آثار به این شرح اعلام می شود:

بخش مسابقه آثار ۳۵میلی متری و بین المللی:

” روزهای زندگی ” به کارگردانی پرویز شیخ طادی. این فیلم که برگزیده سی امین جشنواره بین اللمی فیلم فجر است به روایت مقاومت و رشادت جامعه پزشکی ایران در مقابل دشمن در  روزهای پایان جنگ و بعد از پذیرش قطعنامه می پردازد.

 حمید فرخ نژاد ، هنگامه قاضیانی ، کوروش سلیمانی و آرینه سوکیاسیانس بازیگران اصلی این فیلم هستند.

“روزهای زندگی” را سعید سعدی در گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیما فیلم تهیه کرده است.

 ” شکار چی شنبه” ساخته دیگری از پرویز شیخ طادی و به تهیه کنندگی محمد قهرمانی محصول گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم است اثری در نکوهش طالبانیسم یهود و صهیونیسم .

علی نصیریان ، محمد جواد جعفرپور و دارین حمزه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

بخش آثار سینمایی ویدئویی :

“دست ها نگاه می کنند” اثر ابراهیم شیبانی . در خلاصه داستان این فیلم که محمد زینلی آن را نوشته،آمده است: در حفظ آبادان یک دوچرخه ساز نابینا بهتر از بسیاری انسان های بینا به شهر، وطن و مردم خود خدمت  می کند. وی همان طور که از مسجد بهبهانی ها (مرکز مقاومت) نگهداری می کند،از … .

سعید پور صمیمی و بهنوش طباطبایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند .

سعید سعدی این فیلم را در گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تهیه کرده است.

” ژنرال ” آخرین ساخته علی شاه حاتمی نیز که قصه دو روحانی به نام های حمید (شهبانی نوری) و کریم (یاسر ولایی) را به تصویر می‌کشد که نیت کرده‌اند به جبهه آمده و در گردان شهادت که گردان خط‌‌شکن است مشغول به خدمت شوند، اما از آنجایی که نیروهای این گردان تکمیل است آنها… از دیگر آثار شرکت کننده در این بخش است.

میلاد کی مرام و علیرضا اوسیوند، عطا سلمانیان و محمدرضا شهبانی نوری  بازیگران اصلی ” ژنرال ” هستند.

 “ترم زمستانی” به کارگردانی رضا بهشتی؛ فیلمنامه آن را سیدمحمد بهشتی نوشته است.داستان فیلم از این قرار است که جوانی دانشجو در سال های پیش از انقلاب پس از مدتی سکونت در خارج از کشور به ایران باز می گردد. او به دنبال دوست صمیمی و قدیمی اش می گردد؛اما…

هومن سیدی ، مجید مظفری ، فریبا متخصص و ایوب آقاخانی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

 این فیلم به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی محصول گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیما فیلم است.

 “یوما” ساخته صادق پروین آشتیانی و به تهیه کنندگی هادی اکبرخواه .در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در بحبوحه حمله ارتش بعث عراق به خاک ایران و اشغال شهرهای مرزی از جمله سوسنگرد؛ مادری در جستجوی فرزندان گم شده خویش است…

 در این  فیلم تلویزیونی بازیگرانی نظیر حمیرا ریاضی، راعد تمیمی، امید ناخدا و … ایفای نقش کردند.

” یوما” محصول گروه معارف ، انقلاب اسلامی ودفاع مقدس مرکز سیمافیلم است.

  ” آق کاکا” ساخته کاوه سجادی حسینی؛فیلمنامه “آق‌کاکا” را امیر شاداب نوشته و داستان آن در روستایی در نزدیکی‌های ترکمن صحرا و در دهه ۶۰ می‌گذرد. کاکا سلطان در آستانه جشن شصت و سه سالگی‌اش قرار دارد اما دل‌نگران پسرش است که در جبهه به سر‌می‌برد. پدر برای یافتن پسر رهسپار جبهه می‌شود.

مسعود کرامتی به همراه جمعی از بازیگران بومی در این فیلم بازی کرده اند.

سعید مهران ” آق کاکا” را در گروه معارف ، انقلاب اسلامی  ودفاع مقدس سیمافیلم تهیه کرده است.

 ” تصویر گمشده ” ساخته امیر شهاب رضویان در این فیلم بازیگرانی چون سیامک احصایی، سیامک صفری ، هدی ناصح، امیر پهلوان و مهران رجبی ، نیکی ابراهیمی شاه ، رابعه مدنی بازی کرده اند

 بنا بر این گزارش داستان این تله فیلم به قلم  اولیه حسن شهسواری با محوریت انقلاب اسلامی ، روایتگر داستان مهندسی بنام هاتف است که پس از ۳۰ سال در آستانه مرگ پدر به ایران بازمی گردد پدر در آخرین لحظات به هاتف می گوید که به خاطر مسائلی که در گذشته پیش آمده باید برای گرفتن حلالیت به نزد … .

این فیلم را مهدی شفیعی در گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تهیه کرده است .

 “مهجور”( آبی آسمانی ) به روایت بهمن زرین پور؛ فیلمنامه اولیه این کار به قلم حسین رجائی دوست و بازنویسی بهمن زرین پور، قصه دو جانباز از ناحیه پا و چشم را روایت می کند که در یک آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان روزگار می گذرانند. این دو تصمیم می گیرند با کمک یکدیگر یک تن واحد شده و با دوچرخه ای دونفره به زیارت حرم امام و شهدا بروند.عزم آن ها علیرغم مخالفت ها … .

عبدالرضا اکبری ،ابوالفضل شاه کرم ، ارسطو خوش رزم، افشین نخعی، جواد زیتونی ، مرتضی ذوالفقاری و سولماز آقمقانی از بازیگران این تله فیلم هستند.

حسین مروی تهیه کننده “مهجور” است و آن را در گروه معارف ، انقلاب اسلامی ودفاع مقدس سیما فیلم تولید کرده است.

“عاشقانه هایی بر باد” به کارگردانی سعید ابراهیمی فر براساس فیلمنامه ای از نرگس آبیار، محمدرضا رحمانی و ابوالفضل طاهرخانی جلوی دوربین رفته است.

 در خلاصه داستان آن آمده است: عده ای از نیروهای تفحص در یک میدان مین که به تازگی باز شده است، به کوله ای از نامه های پستی بر می خورند و آن را از زیرخاک در می آورند. در کوله را که باز می کنند، نامه ها به روی زمین می ریزد. در همین حین…

نازنین فراهانی، شهرام پوراسد، ستاره پسیانی، بهروز شفیعی، فهیمه رحیم نیا، آشا محرابی و جمعی دیگر از بازیگران، مقابل دوربین “عاشقانه هایی بر باد” ایفای نقش  کرده اند.

مهدی کریمی “عاشقانه هایی بر باد” را در گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم تهیه کرده است.

 ” پلاک ۷،کوچه پاییز” ساخته شهرام شاه حسینی و  به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم ، قصه خبرنگاری را روایت می کند که سراغ نویسنده‌ای مشهور می‌رود تا برای چاپ رمانش به زبان انگلیسی وارد مذاکره شود.در ادامه در می‌یابیم که … .

داریوش فرهنگ،احمد ساعتچیان، نازنین‌فراهانی،احسان عیوضی‌نژاد، زویا امامی و امین امیری بازیگرانی هستند که در این ‌فیلم تلویزیونی هنرنمایی کرده‌اند.

 “گمشدگان” ساخته زنده یاد محمدرضا اعلامی، توسط یوسف مصدقی نگارش شده است و فضایی انقلابی را به تصویر می‌کشد. داستان درباره عکاسی است که حین عکاسی متوجه نیروهای گارد شاهنشاهی می‌شود که دو نفر را با خود می‌برند. چند روز بعد، ‌او عکس آن‌ها را در صفحه گمشدگان روزنامه می‌بیند. عکاس سراغ خانواده آن‌ها می‌رود و… .

کیهان ملکی، شبنم قلی‌خانی، رضا توکلی، بیژن افشار، هاشم روحانی، علی گلزاده و … از بازیگرانی هستند که در این تله فیلم ایفای نقش می‌کنند.

” پلاک ۷ کوچه پاییز ” و ” گمشدگان” را بهروز خوش رزم در گروه علمی – فرهنگی سیمافیلم تهیه کرده است.

بخش مستند :

 ” ارتش پنجم ” اثر وحید شیخلر درباره ویروس “استاکس نت” ، نتیجه توطئه اسرائیل و آمریکا است که به منظور ایجاد اختلال در دو سایت هسته ای نطنز و بوشهر به این دو سایت تزریق شد که با تلاش هوشمندانه دانشمندان سازمان انرژی اتمی خنثی شد.

محمد علی فارسی این مستند را در گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم تهیه کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.