حضور پررنگ کشورهای عربی در دوسالانه هنری ونیز

۲۸خردادماه،

پنجاه‌وپنجمین دوسالانه هنری ونیز در ایتالیا امسال در حالی برگزار می‌شود که کشورهای عربی حضور پر رنگی در این رخداد بین‌المللی دارند و در این بین کشور بحرین برای اولین بار با نمایش آثار سه هنرمند در این دوسالانه شرکت کرده است.

به گزارش هنرآنلاین، آثار واحده مال‌الله، عکاس و نقاش ۳۵ ساله بحرینی به عنوان یکی از چهار هنرمندی است که در اولین چیدمان هنری که در سال ۲۰۰۲ میلادی در بحرین برگزار شد، شرکت کرد، از هنرمندان حاضر در دوسالانه ونیز است.

واحده ما‌الله که سعی می‌کند در آثارش به نوعی زبان گویایِ زنانِ هنرمند هم نسل خودش باشد، در مورد حضورش در دوسالانه هنری ونیز گفته: “به نظرم شرکت در دوسالانه هنری ونیز پیش از همه به شناخته شدن کشورم کمک می‌کند و من با نمایش آثارم در اینجا، نماینده هنرمندانِ زن در بحرین هستم و از این بابت بسیار خوشحالم.”

“گردش یک روزه دخترک روستایی”، مجموعه عکس‌هایی از واحده مال‌الله است که می‌توان در آنها عصاره هنر وی را یافت. عکس‌هایی که منعکس کننده احساس هیجان و بیم دختر روستایی بحرینی است که برای سیر و تماشا و تفریح به یک شهر بزرگ می‌رود.

واحده خود را عکاسی متفاوت می‌داند و به یورونیوز گفته: “من عکاس هستم و دوربین برایم تنها واسطه است. اما ذهن من بیشتر مفهوم‌پرداز است. بعضی عکاسان از مناظر زیبا عکس می‌گیرند. من هم این کار را انجام می‌دهم اما برای من منظره تنها چیزی نیست که می بینم و بعد دکمه دوربین را فشار می‌دهم. منظره‌ای که من عکاسی می‌کنم، مخلوق خیال خودم است.”

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.