حضور چهره‌ها؛ثبت یک روز تاریخی در وزارت کشور

۲۱اردیبهشت،

عصر امروز مشایی به همراه محمود احمدی‌نژاد که برای اولین بار در طول دو دوره فعالیت ریاست جمهوری خود در مرخصی به سر می‌برد، برای ثبت نام مشایی وارد ستاد انتخابات شدند و از سوی دیگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رقیب دیرینه احمدی‌نژاد به همراه تعدادی از نزدیکانش برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد همین ستاد شد تا یک روز تاریخی در وزارت کشور رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مشایی و احمدی‌نژاد حدود ساعت ۱۷:۳۰ به همراه اشخاصی چون ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس‌جمهور، موسوی رییس دفتر رییس‌جمهور، نیکزاد وزیر راه مسکن و شهرسازی، بقایی معاون اجرایی رییس‌جمهور و … و هم‌چنین عزت‌الله انتظامی هنرمند پیشکسوت کشورمان وارد ستاد انتخابات شدند.

در حالی که این دو از ماشین پیاده می‌شدند تعداد بسیاری از خبرنگاران و عکاسان برای پوشش ورود آن‌ها در درب اصلی وزارت کشور حضور داشتند و سپس آن‌ها به همراه خبرنگاران وارد ستاد انتخابات شدند.

همزمان با ورود آ‌ن‌ها از درب دیگر ستاد انتخابات، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که تا لحظه‌ آخر گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ حضور وی وجود داشت وارد ستاد انتخابات شد و در این میان خبرنگاران و عکاسان تلاش می‌کردند که حضور هردو آنها را به صورت لحظه به لحظه پوشش دهند.

حضور همزمان آنها برای بسیاری از خبرنگاران و عکاسان سوژه خبری بود و در مورد این همزمانی، از نزدیکان این دو کاندیدا سوال می‌کردند و بعضی تحلیل‌ها وجود داشت که این همزمانی عمدی بوده است؛ در حالی که این دو فرد با یکدیگر خوش و بشی نکردند.

ثمره هاشمی در مورد همزمانی ثبت نام این دو گفت: به نظرم این همزمانی به صورت اتفاقی بوده است و البته حضور این دو در عرصه‌ی انتخابات سبب افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

احمدی‌نژاد نیز در مورد حضور همزمان هاشمی رفسنجانی گفت: خوب است که ایشان نیز حضور دارند.

احمدی‌نژاد و مشایی همزمان وارد ستاد انتخابات شدند و احمدی‌نژاد تا آخرین لحظه ثبت نام مشایی، وی را همراهی می‌کرد و در کنار او ایستاده بود.

در هنگام ثبت نام چندین بار احمدی‌نژاد و مشایی دستشان به علامت پیروزی بالا بردند و بعضی از طرفداران مشایی نیز که در ستاد انتخابات حضور پیدا کرده بودند شعار «مشایی مشایی حمایتت می‌کنیم»، «مشایی مشایی رییس‌جمهور مایی» سر دادند.

ثبت نام هاشمی رفسنجانی زودتر از مشایی به پایان رسید و بدون این‌که این اشخاص با یکدیگر برخوردی داشته باشند هاشمی بعد از ثبت نام بلافاصله ستاد انتخابات را بدون این‌که در جمع خبرنگاران حضور پیدا کند ترک کرد.

مشایی و احمدی‌نژاد نیز بعد از این‌که ثبت نام مشایی به پایان رسید در سالن ۶۰۰ نفره به همراه تعداد بسیاری از خبرنگاران حضور پیدا کردند و هردو در جلوی تریبون ایستادند.

احمدی‌نژاد و مشایی پیش از آغاز مصاحبه خود با خبرنگاران مدتی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و منتظر این شدند که خبرنگاران بتوانند لوگوی رسانه‌ای خود را در جایگاه ویژه قرار دهند و عکاسان نیز بتوانند عکس‌های خود را بگیرند.

مشایی پیش از مصاحبه مطبوعااتی خود با خبرنگاران، شناسنامه خود و هم‌چنین انگشت جوهری‌اش را در مقابل عکاسان بالا برد تا عکس بگیرند.

در سالن ۶۰۰ نفره وزارت کشور تعدادی از حامیان مشایی نیز به مانند موقع ثبت نام حضور داشتند و شعارهایی در حمایت از او می‌دادند.

بعد از چند دقیقه مصاحبه مطبوعاتی مشایی در حالی که احمدی‌نژاد کنار او ایستاده بود آغاز شد و سخنانی دربارهٔ چرایی حضورش در عرصه انتخابات بیان کرد و اعلام کرد که احمدی‌نژاد امروز برای این‌که بتواند با او در این عرصه حضور پیدا کند و مشکلی از نظر قانونی پیدا نشود برای اولین بار در طول هشت سال ریاست جمهوری مرخصی گرفته است.

بعد از این‌که صحبت‌های مشایی به پایان رسید، احمدی‌نژاد نیز سخنانی در جمع خبرنگاران بیان کرد و اظهار داشت: مشایی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشایی.

وی به دوستی ۲۸ ساله با مشایی اشاره کرد و اظهار داشت که نذرهایی را نیز در این انجام داده است از جمله سه روز روزه گرفتن و ۱۴ هزار صلوات.

در بین سخنان احمدی‌نژاد عده‌ای از هواداران مشایی شعارهایی در حمایت از احمدی‌نژاد سر دادند که او در پاسخ گفت: درود بر ملت ایران و همه‌ی فرزندان ایران.

بعد از پایان سخنان مشایی و احمدی‌نژاد در حالی که خبرنگاران می‌خواستند سوالات خود را از این دو بپرسند، مشایی اعلام کرد که ان‌شاءالله در فرصت بعدی پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود.

وی هم‌چنین به بعضی از مباحث دربارهٔ احتمال ردصلاحیتش اشاره کرد و صحبت‌هایی در این زمینه ارایه کرد.

سپس احمدی‌نژاد و مشایی بدون این‌که به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهند جمع خبرنگاران را ترک کردند.

بعد از این‌که مشایی و احمدی‌نژاد از جمع خبرنگاران رفتند قدیری ابیانه که خود برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است، یکباره پشت تریبون قرار گرفت و مطالبی علیه مشایی بیان کرد.

هنگامی که او دربارهٔ مشایی صحبت‌هایی را بیان می‌کرد یکی از اشخاص حاضر با رفتن بر روی سن با او آغاز به بحث کرد و میزی که لوگوی خبرنگاران بر روی آن قرار داشت را به سمت او هل داد که این اقدام او با واکنش‌هایی در بین خبرنگاران روبه‌رو شد.

قدیری ابیانه پس از این اقدام با بیان این‌که شما دیدید یک مشایی‌چی چه اقدامی انجام داد به بیان اظهاراتش دربارهٔ مشایی ادامه داد و گفت: امروز سند بعضی از تخلفات مشایی را به شورای نگهبان ارایه داده است و در حالی که او در حال صحبت بود بلندگوها را قطع کردند.

هم‌چنین بعد از این‌که قدیری ابیانه سالن را ترک کرد، درگیری بعضی از خبرنگاران رسانه‌های اصولگرا و بعضی طرفداران مشایی پیش آمد که حراست وزارت کشور آنها را به خارج از سالن هدایت کرد.

زمانی که قرار بود مشایی و احمدی‌نژاد و هم‌چنین هاشمی رفسنجانی در ستاد انتخابات حضور پیدا کنند در اطراف وزارت کشور حضور نیروهای امنیتی ملموس‌تر شد؛ به نحوی که اکنون نیز پس از اتمام مهلت ثبت نام کاندیداها، تعدادی از نیروهای ویژه انتظامی در اطراف وزارت کشور جهت ایجاد نظم و امنیت حضور دارند.

پیش از حضور مشایی و هاشمی رفسنجانی در ستاد انتخابات طرفداران این دو کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در خیابان منتهی به محل ثبت نام حضور یافته و شعارهایی در حمایت از این دو کاندیدا سر می‌دادند به نحوی که طرفداران هاشمی شعار می‌دادند “سلام برخاتمی درود برهاشمی” همچنین طرفداران مشایی شعار می‌دادند “مشایی مشایی حمایتت می کنیم”، “مشایی مشایی رییس جمهور مایی”.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.