حضور ۳ میلیون دانش آموز در مسابقات درس هایی از قرآن

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد:

خبرگزاری پانا: مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی با اشاره به شرکت داوطلبانه دانش آموزان در مسابقات درس هایی از قرآن اظهار داشت: در حال حاضر بالای ۳ میلیون دانش آموز به صورت اختیاری در فعالیت های این موسسه بویژه مسابقات درس هایی از قرآن شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی نژاد در نشست خبری بیست و یکمین دوره مسابقات برنامه تلوزیونی درس هایی از قرآن با اشاره به موسسه ترویج فرهنگ قرآنی که مسئول اجرای مسابقات درس هایی از قرآن است گفت: موسسه ترویج از سال ۷۱ شروع به کار کرده و در سال ۸۰ ثبت و در حال حاضر اساسنامه دارد و اموال آن متعلق به ولی فقیه است.

وی افزود: این موسسه زیر نظر حجت الاسلام قرائتی فعالیت می کند و دارای هیأت مدیره و هیأت موسس است.

موحدی نژاد در رابطه با منبع تامین مخارج موسسه ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: ما از طرف دولت بودجه جاری نداریم و بودجه ما توسط خیرین و تعامل با سازمان ها و نهادها تأمین می گردد.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی  توضیح داد: این موسسه از دانش آموزان برای اجرای برنامه های خود پولی دریافت نمی کند اما برخی از مدارس از دانش آموزانی که توانایی مالی دارند به صورت اختیاری کمک های آنها را دریافت و برای خود دانش آموزان جایزه تهیه می کند.


وی با اشاره به حضور اختیاری افراد در قعالیت های موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت:  حضور افراد و دانش آموزان و فرهنگیان در برنامه های این موسسه به صورت افتخاری است و در حال حاضر بالای ۳ میلیون دانش آموز به صورت اختیاری در فعالیت های این موسسه به ویژه مسابقات درس هایی از قرآن شرکت می کنند.

*آموزش و پروش بستر اصلی مسابقات درس هایی از قرآن

موحدی نژاد با تاکید بر محوریت دانش آموزان در مسابقات درس هایی از قرآن اذعان داشت : بستر محور اصلی ما در مسابقات آموزش و پرورش و در مقاطع راهنمایی و دبیرستان است که این فعالیت ها به کمک مسئولین آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان انجام می گیرد.

وی در رابطه با زمان و چگونگی اجرای مسابقات درس هایی از قرآن گفت: با توجه به اینکه بستر اصلی آموزش و پرورش است و دانش آموزان را در مدرسه در اختیار داریم مسابقه درس هایی از قرآن از اواسط مهر شروع به تبلیغ می شود به این صورت که در هر منطقه یک مروج و در هر استان و در هر شهرستان نیز یک مروج خواهیم داشت و در هر مدرسه یک مجری برای ایجاد ارتباط دانش آموزان با برنامه درس هایی از قرآن وجود دارد.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی تصریح کرد: پاسخنامه ها به صورت ۵ سوال تستی در طی ۲۰ هفته در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که در هر هفته امتیاز دانش آموز ثبت و بعد از آن دانش آموزی که بالاترین امتیاز را به دست آورده به منطقه معرفی می شود. سپس به دانش آموزانی که به منطقه راه پیدا کرده اند متن برنامه درس هایی از قرآن همین ۲۰ هفته به صورت کتاب در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و حدود ۲۰ روز وقت دارند که کتاب را مطالعه کنند و در یک امتحان سراسری طی یک ساعت که در سراسر ایران برگزار می شود شرکت کنند و دانش آموزانی که بالاترین امتیاز را از بین ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش کسب کرده اند جایزه داده می شود.

موحدی نژاد در رابطه با تعداد افراد شرکت کننده در مسابقات درس هایی از قرآن و برندگان این مسابقه اظهار داشت: از ۳ میلیون دانش آموزی که معمولا در مسابقه درس هایی از قرآن شرکت می کنند حدود ۱۰۰ هزار نفر به منطقه راه پیدا می کنند و تقریباً ۱۰ هزار نفر بالاترین امتیاز را به دست می آورند که از بین این ها به قید قرعه دانش آموزانی انتخاب و جایزه برتر به آنها داده می شود.

وی در پایان با اشاره به آغاز بیست و یکمین دوره مسابقات درس هایی از قرآن در سال تحصیلی جدید گفت: بیست و یکمین دوره مسابقات درس هایی از قرآن در سال تحصیلی جدید از روز پنج شنبه ۲۰ مهر ماه آغاز می شود.

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.