حفاری و تکمیل ۲۱۰ حلقه چاه نفت و گاز در یک سال گذشته

دوشنبه ۲۳ مرداد – ۰۴:۴۸:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با تلاش شرکت ملی حفاری ایران محقق شد؛

بزرگنمایی:  

  مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۲۱۰ حلقه چاه نفت و گاز خشکی و دریایی در یک ساله منتهی به بیستم مرداد امسال با تلاش کارکنان این شرکت حفر و تکمیل شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، ناصر قلی پور در آستانه فرارسیدن هفته دولت در این باره اظهار کرد: با کوشش کارکنان سختکوش این شرکت، حفاری ۴۵ حلقه چاه ۶۳۵ روز جلوتر از برنامه تعریف شده از سوی کارفرماها تحقق یافت.
وی با بزرگداشت هفته دولت افزود: با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه و افق چشم انداز ۲۰ ساله، شرکت ملی حفاری ایران با جدیت پیگیر برنامه های تبیین شده از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حوزه صنعت حفاری است.
قلی پور گفت: در یک سال اخیر ۹۲ حلقه چاه توسعه ای، ۴ حلقه چاه اکتشافی، ۱۲ حلقه چاه توصیفی و ۹۳ حلقه چاه تعمیری با به کارگیری ۷۰ دستگاه حفاری این شرکت حفر و تکمیل شد که از این تعداد ۱۲۷ حلقه در گستره شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ۲۲ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۲۰ حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، ۳۸ حلقه در قالب پروژه ها و ۳ حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بوده است.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران حفاری ایران با بیان این که متراژ حفاری در این دوره ۴۳۱ هزار و ۴۶۸ متر به ثبت رسید، اضافه کرد: از رقم ۱۴۰ هزار و ۹۵۱ متر مربوط به پروژه های حفاری بوده که در این بخش شاهد جلوافتادگی حفاری ۷ حلقه چاه به مدت ۲۰۹ روز بوده ایم.
وی ادامه داد: در مدت پیش گفته ۴ دستگاه حفاری جدید به ناوگان حفاری این شرکت افزوده شد و ۲ دستگاه بازسازی، نوسازی و ارتقای کیفی یافت.
قلی پور در زمینه جابه جایی دکل های حفاری در خشکی و دریا توضیح داد: در یک سال اخیر ۲۰۳ مورد جابه جایی دستگاه های حفاری به مدت یک هزار و ۹۸۷ روز (میانگین هر جابه جایی ۷٫/۹ روز) در مناطق خشکی و ۲۰ مورد جابه جایی دستگاه های حفاری به مدت ۹۴ روز انجام شد.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران ارائه خدمات فنی و تخصصی صنعت حفاری به شرکت های نفتی را یکی از توانمندی های برجسته این شرکت برشمرد و گفت: در این بخش نیز در مدت مورد اشاره ۷ هزار و۸۵۰ مورد عملیات فنی و ۹۲۶ مورد عملیات ویژه روی چاه ها صورت گرفت که از آن جمله ۳۹ هزار و ۲۵۰ متر حفاری جهت دار روی ۴۷ حفره بوده است.
شرکت ملی حفاری ایران، یکی از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز استقرار و دامنه فعالیت عملیاتی آن در مناطق نفت خیز خشکی و دریایی ۱۰ استان کشور گسترش دارد.
این شرکت با برخورداری از ۱۶ هزار نیروی تخصصی و بهره گیری از بیش از ۷۰ دستگاه حفاری، هم اکنون ۹۰ درصد عملیات حفر چاه ها و خدمات تخصصی این صنعت را در کشور عهده دار است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۳۱۶۴۸۴۰۰۳۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.