حفاظت از اقیانوس‌ها؛ طرح جدید سازمان ملل

محیط زیست > آب– دبیر کل سازمان ملل از اجرای یک طرح جدید با هدف حفاظت از اقیانوس‌ها در برابر آلودگی و صید بی‌رویه و نیز مقابله با افزایش سطح آب دریاها که زندگی صدها میلیون انسان را در سراسر جهان به خطر انداخته است، خبر داد.

 بان کی مون در تشریح این طرح جدید با عنوان «معاهده اقیانوس‌ها» گفته است که این معاهده شامل رویکرد استراتژیک از سوی این سازمان به‌منظور اقدام بموقع و مقابله مؤثر با وضعیت مخاطره آمیز و بی‌ثبات کنونی دریاهای جهان است. به گزارش خبرگزاری فرانسه که ایسنا نیز آن‌را منتشر کرده است، دبیر کل سازمان ملل در این رابطه بر تهدید جدی ناشی از آلودگی، صید بی‌رویه و پدیده گرمایش جهانی برای آب‌های جهان تأکید کرده است.

بان کی مون در سخنرانی خود در کنفرانسی به مناسبت سی امین‌ سالگرد «کنوانسیون قوانین دریایی سازمان ملل» گفت: اقیانوس‌های دنیا هر روز گرم‌تر و وسیع‌تر می‌شوند و این تغییرات مهم و گسترده، تأثیر چشمگیر و اجتناب‌ناپذیری روی الگوهای آب و هوایی جهان بر جای می‌گذارند. همچنین افزایش سطح اسیدیته دریاها، عامل تخریب حیات در اقیانوس‌هاست و بالا آمدن سطح آب دریاها از سوی دیگر، زندگی صدها میلیون نفر را در سراسر دنیا به خطر انداخته است. به گفته وی، «معاهده اقیانوس‌ها» با هدف بهبود سلامت آب‌های جهان و تقویت سیستم مدیریت آنها از طریق اجرای یک طرح عملی با نظارت گروه‌های مشاور برجسته و بلندپایه ارائه شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.