حفظ حریم خصوصی

جام جم آنلاین: همان‌طور که می‌دانید روز‌به‌روز برنامه‌های جدیدی در دنیای نرم‌افزارها طراحی می‌شود و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای قبلی نیز با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

یکی از این گروه‌های نرم‌افزاری که طی چند سال اخیر تغییرات زیادی را به همراه داشته است، مرورگرهای اینترنتی است.

ظهور مرورگرهایی جدید همچون کروم و به‌روزرسانی امکانات موجود در تمامی موتورهای جستجو اعم از اینترنت اکسپلورر و… از جمله تغییراتی است که در این زمینه مشاهده می‌شود.

امکانات جدید و تغییرات به‌وجود آمده در این نرم‌افزارها بسیار مفید است؛ اما یکی از مشکلاتی که برای کاربران به‌وجود آورده‌اند، نبود تسلط کامل کاربر به پاکسازی ردپاهای به‌جا مانده توسط آنهاست.

به‌عنوان مثال در نسخه‌های قدیمی اینترنت اکسپلورر با کلیک روی دو گزینه می‌توانستید صفحات وبی را که باز کرده بودید، به‌طور کامل پاک کنید.

همچنین ردپای پنجره‌های به‌نمایش درآمده در ویندوز یا عبارات وارد شده در فرم‌های جستجو و… نیز براحتی قابل حذف بود؛ اما در نسخه‌های جدید این مرورگرها، ردپاها در چند بخش مختلف ذخیره‌شده و قابل باز‌یابی‌ است.

باتوجه به امکانات جدیدی که در سیستم‌های‌عامل‌ همچون ویندوز ۷ طراحی شده است نیز گزارشی از بخش‌های مراجعه شده، نرم‌افزارهای به‌اجرا درآمده، عبارات وارد شده در فرم‌ها و… در چند بخش مختلف ذخیره می‌شود که پاکسازی آنها بسادگی امکان‌پذیر نیست و تسلط کاربران به گزینه‌های مربوط برای عملیات پاکسازی نیز مشابه روش‌های گذشته نیست.

در چنین شرایطی که برای حذف صفحات مراجعه شده در هر مرورگر باید به منوی خاصی رفت و مراحل کار در هر کدام از آنها متفاوت است یا در ویندوز که روش پاکسازی تاریخچه عبارات وارد شده در کادر جستجو در آن ‌باید به کاربران آموزش داده شود، حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد در معرض خطرات زیادی قرار دارد.

باتوجه به همین مشکلات و اهمیت حریم خصوصی کاربران، این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم که می‌تواند ردپاهای به‌جا مانده از فعالیت‌های مختلف را که توسط نرم‌افزارهای گوناگون از جمله سیستم‌عامل و مرورگرها به ثبت می‌رسند، پاکسازی کند.

تحت تعقیب

نرم‌افزار قدرتمند Total Privacy شما را قادر می‌سازد با یک کلیک ساده مانع بررسی فعالیت‌های انجام شده در رایانه شوید.

ردپای به‌جا مانده در کوکی‌ها، تاریخچه و فایل‌های index.dat از جمله مکان‌ها برای کسانی است که در تعیقب کارهای شما هستند، اولین و بهترین انتخاب به‌شمار می‌رود.

به کمک این نرم‌افزار هیچ‌یک از این فایل‌ها و ردپاها در اختیار تعقیب‌کنندگان شما قرار نخواهد گرفت و می‌توانید با خیال راحت عملکردتان در رایانه را پنهان کنید!

به کمک نرم‌افزار فوق می‌توانید براحتی نسبت به پاکسازی تاریخچه فعالیت‌های اخیرتان اقدام کنید. همچنین این برنامه علاوه بر پاکسازی ردپاها، امکاناتی را در خود جای داده است که به‌کمک آنها می‌توانید با بهسازی عملکرد رایانه بازدهی آن را نیز افزایش دهید.

حذف همه فایل‌های موقت غیرضروری، حذف تمامی رکوردهای اطلاعاتی حاصل از نصب و حذف برنامه‌ها روی سیستم‌عامل و پاکسازی حافظه نهان مرورگرها اعم از اینترنت اکسپلورر، از جمله کارهایی است که موجب می‌شود رایانه شما سریع‌تر و بدون مشکلات به عملکرد خود ادامه دهد.

محدوده‌های وسیع

حذف تمامی ردپاها و تاریخچه به‌جامانده از فعالیت‌های شما در ویندوز از جمله امکاناتی است که در این نرم‌افزار مشاهده می‌شود.

نرم‌افزار فوق با پشتیبانی و شناخت کامل بیش از ده‌ها قسمت متفاوت در ویندوز به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل کاملی را روی اطلاعات ذخیره‌شده در آن داشته باشید و براحتی اطلاعات ذخیره‌شده در هر بخش را که تمایلی به آنها ندارید، حذف کنید.

فعالیت‌های مرورگر

با Total Privacy می‌توانید مرورگری تمیز و پایدار در اختیار داشته باشید. این نرم‌افزار با پشتیبانی کامل از بسیاری از مرورگرهای معروف همچون اینترنت‌اکسپلورر، فایرفاکس ، اپرا و… شما را قادر می‌سازد تا عملیات از بین‌بردن ردپاها در مرورگرها را بسادگی انجام دهید.

گفت‌وگوهای آنلاین

یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که پاکسازی تاریخچه در آنها برای کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پیام‌رسان‌ها هستند.

نرم‌افزار فوق با پشتیبانی از این قابلیت نیز شما را قادر می‌سازد تا همه متون رد و بدل شده در نرم‌افزارهای پیام‌رسان همچون MSN Messenger, AOL IM, ICQ و یاهو مسنجر را پاک کنید و همچنین تاریخچه فایل‌های انتقال یافته هنگام این مکالمات را نیز حذف کنید.

پاکسازی دوره‌ای

پروفایل‌ها از دیگر امکانات منحصر‌به‌فرد این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود. اگر می‌خواهید بخش‌های خاصی را پاک کنید یا قصد دارید با بروز یک رخداد، عملیات پاکسازی به‌طور خودکار انجام شود، می‌توانید از پروفایل‌ها کمک بگیرید.

همچنین با استفاده از پروفایل‌ها می‌توانید در بازه‌های زمانی مشخص، نسبت به حذف خودکار فعالیت‌ها اقدام کنید.

بسته‌شدن مرورگر، روشن و حتی خاموش‌شدن رایانه، از جمله مواردی است که می‌توانید برای اجرای خودکار پروفایل‌ها از آنها استفاده کنید.

سفارشی‌ها

همان‌طور که گفتیم نرم‌افزارها و بخش‌های مختلفی در ویندوز وجود دارند که برای حفظ حریم خصوصی کاربران ‌باید پاکسازی شوند؛ امکانات اولیه Total Privacy نیز برای پاکسازی ردپاها در سیستم‌عامل، مرورگرها و نرم‌افزارهای پیام‌رسان مناسب است.

باتوجه به جامع بودن این برنامه و طراحی منحصر‌به‌فردی که برای بسیاری از نرم‌افزارهای شناخته شده در آن صورت گرفته است، پشتیبانی از ۴۶۵ پلاگین قدرتمند در این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا رد به‌جا مانده و ثبت شده در بسیاری از نرم‌افزارهای مختلف دیگر را نیز پاکسازی کرده و اطلاعات ذخیره شده در فایل‌ها، پوشه‌ها و رجیستری ویندوز ـ که حاصل عملکرد این نرم‌افزارهاست ـ را نیز شست‌وشو دهید.

پاکسازی فضاهای آزاد

باید توجه داشته باشید که هر فضای آزاد در هارد‌دیسک خالی نیست! به‌عبارت دیگر فضاهای آزاد در هارد‌دیسک، بخش‌هایی است که به هیچ فایلی اختصاص ندارد و بظاهر خالی است.

این فضاها می‌تواند توسط تمام یا قسمتی از فایل‌هایی که قبلا آنها را از روی هارد‌دیسک حذف کرده‌اید، اشغال شده باشد.

اطلاعات از دست رفته نیز از همین فضاهای بظاهر خالی بازیابی می‌شود. نرم‌افزار فوق قادر است این فضاهای آزاد را نیز با پاکسازی کامل به فضاهای خالی تبدیل کند و به‌شما اطمینان دهد فایل‌های حذف‌شده از روی هارد‌دیسک قابل بازیابی نخواهد بود.

نگهداری هوشمندانه کوکی‌ها

یکی از مشکلاتی که با پاکسازی حافظه مرورگرها مشاهده می‌شود، خالی شدن اطلاعات ذخیره شده در کوکی‌هاست.

کوکی‌ها می‌توانند اطلاعات ورود به بسیاری از سایت‌ها را در خود ذخیره کنند و به‌کارگیری آنها به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به تایپ‌کردن نام کاربری و رمز عبور خود، به سایت‌های مورد نظر وارد شوید.

پاکسازی کوکی‌ها نیز موجب می‌شود نتوانید از این قابلیت استفاده لازم را ببرید و پس از هر بار پاکسازی مجبور خواهید بود اطلاعات ورود را مجددا وارد کنید.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، قابلیت نگهداری هوشمند کوکی‌ها در این نرم‌افزار طراحی شده است.

به کمک این قابلیت می‌توانید فهرستی از کوکی‌های دلخواهتان را که قصد حذف آنها را ندارید، مشخص کنید تا عملیات پاکسازی روی آنها انجام نشود و کوکی‌های دیگر از حافظه مرورگر حذف شود.

همچنین این قابلیت را دارید تا برای هر مرورگر به‌طور جداگانه کوکی‌های موردنظرتان را مشخص کنید.

چنانچه قصد دارید همین امروز حفاظت از حریم شخصی خود را آغاز کنید، می‌توانید نسخه‌ای از این نرم‌افزار قدرتمند را با قابلیت اجرا در همه نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ بیت ویندوز از لینک زیر دانلود کنید: (جام جم – ضمیمه کلیک)

http://www.pointstone.com/products/totalprivacy/download

امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.