حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

سردار ˈمحمدرضا میرزاییˈ روز شنبه در نشست مدیرکل و مسوولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با وی با اشاره به نقش منابع طبیعی به عنوان یکی از منابع مهم در حیات بشری اظهار داشت: حفظ و نگهداری این منابع خدادادی مسوولیتی است که نیازمند همکاری همگانی است و در این رابطه نیروهای انتظامی استان تا حد توان کمک کی کند.

وی خاطر نشان کرد: پایه و اساس مردم هستند و باید آموزش و تجهیزات اولیه را باید به آنها داد تا به عنوان اولین نفرات در روستاها سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ساخت و ساز در حریم منابع طبیعی و تخریب اراضی اظهار داشت: در مواردی دیده می شود که با حصارکشی اراضی متخلفان قصد تخریب اراضی و تغییر کاربری آن را دارند که منابع طبیعی وارد عمل می شود و از تخریب جلوگیری می کند.

میرزایی مشخص شدن وضعیت اراضی ملی و طبیعی را یادآور شد و افزود: هر دستگاه و ارگانی باید به نوبه خود مقاومت کند تا این ارزش ها حفظ شود.

وی گفت: نباید به کشاورزی و تولید ملی آسیب برسانیم و در حفظ منابع طبیعی و تخریب آن فعالیت های منابع طبیعی باید چشمگیر شود.

رییس پلیس استان سمنان با بیان اینکه در شرایط خاص برای مقابله با این تصرفات ورود می کنیم، از زحمات و تلاش های پرسنل خدوم یگان حفاظت منابع طبیعی استان تقدیر کرد.

میرزایی افزود: این وظیفه همگانی است و باید در دیدار با فرمانداران، بخشداران و فرماندهان پاسگاه های مناطق مختلف و در جایی که تصرف منابع طبیعی باشد آنها را از عواقب کار آگاه سازیم.

وی گفت: در نیروی انتظامی یگانی به عنوان پیشگیری بوجود آمده است که کمک زیادی می تواند به حفظ منابع طبیعی کند.

فرمانده انتظامی استان سمنان تخریب اراضی ملی را یکی از نکات مهم خواند و بر حفظ، نگهداری و فرهنگسازی در این زمینه تاکید کرد.ک/۲

۵۹۹/۶۰۸

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.