حفظ وحدت ملی مهم‌ ترین عامل برای عبور از تحریم‌ ها است

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل ازستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ‘ فدا حسین مالکی’ در نشست اعضای اصلی این ستاد عنوان کرد: مقرر شده از این پس اخبار حوزه اقتصادی در فضای آرام و به دور از تنش در اختیار مسئولان قرار گیرد تا به خوبی فراز و نشیب ارزی کشور مدیریت شده و آسیب کمتری متوجه مردم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله ترانزیت و درآمدهای بدست آمده از آن نیز گفت: ترانزیت به‌عنوان مهمترین ابزار درآمدی بسیاری از کشورهای جهان به حساب می‌آید و باید با توجه به اینکه کشور ما در مسیر ترانزیتی قرار دارد، حضور فعال ‌تری در این عرصه داشته باشیم.

مالکی، مرزها را برخلاف تصور بعضی‌ که آنها را تهدید می‌دانند یک فرصت قلمداد کرد و گفت: باید کشورهای همسایه را با نگاهی دیگر وارد عرصه مبادلات و تعاملات سیاسی ـ اقتصادی کرد و با حفظ حاکمیت‌ ملی از شرایط خاص هریک از آنان در فرصت‌های بوجود آمده در مرزها به نحو مطلوب بهره برد.

وی با تأکید بر ایجاد کمیته ‌های تخصصی برای تصمیم‌ گیری متناسب با شرایط روز کشور، ایجاد این کمیته‌ها را موجب تقویت بنیه کارشناسی دانست و گفت: با این روش از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

اقتصام **۱۹۳۳**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۱۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.