حقایق باور نکردنی درباره کره‌ شمالی که تاکنون نشنیده‌اید



تاریخ انتشار: ۳۱ December 2015 | 9:24 am

حقایق عجیب درباره کره‌ شمالی

کره شمالی به عنوان یکی از معدود کشورهای تحت سلطه حکومتی تمامیت‌خواه در جهان، همواره شاهد شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره وضعیت کشورداری بوده است.

شایعات و گمانه‌زنی‌های مربوط به کره شمالی

کره شمالی به عنوان یکی از معدود کشورهای تحت سلطه حکومتی تمامیت‌خواه در جهان، همواره شاهد شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره وضعیت کشورداری بوده است اما برخی حقایق کمتر شناخته‌شده درباره این کشور منزوی وجود دارد که شاید به سختی بتوان آنها را باور کرد. روزنامه ایندیپندنت نوشت؛  تایید بسیاری از حرف‌هایی که درباره کره شمالی زده می‌شود، کار سختی است و باور آنها آسان نیست. در ادامه به ۱۱ حقیقت عجیب درباره کره شمالی که حاصل تحقیقات و منابع مختلف بوده و شما احتمالا تاکنون چیزی درباره آنها نشنیده‌اید، اشاره می‌کنیم:

۱- کره شمالی با داشتن ۷ / ۷ میلیون سرباز مرد و زن بزرگترین ارتش جهان را دارد که شامل پرسنل فعال، ذخیره و نیروهای شبه‌نظامی می‌شود. این در حالی است که ارتش آمریکا تنها ۵ / ۱ میلیون پرسنل نظامی فعال دارد.

۲- در کره شمالی ماده مخدر ماریجوانا غیرقانونی نیست و شما به راحتی می‌توانید از بازارها این مخدر را تهیه کنید.

۳- بزرگترین استادیوم فوتبال جهان در شهر پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی قرار دارد و گنجایش ۱۵۰ هزار تماشاچی را دارد.

۴- تقویم کره شمالی بر اساس روز تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور تدوین شده است که ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ است. بدین ترتیب در حال حاضر در کره شمالی سال ۱۰۳ است، نه سال ۲۰۲۴ میلادی.

۵- در طول دهه ۱۹۹۰ همه معلمان در کره شمالی ملزم به یادگیری ساز آکاردئون بودند.

۶- کره شمالی مجبور شده به دلیل کمبود کود در این کشور از فضولات انسانی برای کشاورزی استفاده کند.

۷- طبق زندگینامه رسمی کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی و پدر رهبر فعلی این کشور، وی ظاهرا سه هفته بعد از متولد شدن توانسته راه رفتن را یاد بگیرد!

۸- در کره شمالی تنها سه شبکه تلویزیونی وجود دارد که از این میان دو شبکه تنها در تعطیلات آخر هفته برنامه پخش می‌کنند و یک شبکه دیگر نیز تنها شب‌ها (تا ساعت ۲۱) برنامه پخش می‌کند.

۹- در کره شمالی هر پنج سال یک بار انتخابات برگزار می‌شود اما در این انتخابات تنها یک گزینه قابل انتخاب است.

۱۰- کره شمالی پوشیدن شلوار لی برند بلو دنیم (Blue Denim) غیر قانونی است زیرا این شلوارها نماینده سرمایه‌داری آمریکایی هستند.

۱۱- در کره شمالی زن‌ها تنها ۲۸ مدل آرایش موی سر مجاز و مردان نیز ۱۰ مدل آرایش موی سر مجاز دارند.

 

منبع: ایسنا

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.