حقوقدان عراقی: ایران و سوریه می توانند آمریکا را به محاکمه بکشانند

یک حقوقدان عراقی تاکید کرد که براساس قوانین و توافقات موجود، ایران و سوریه می توانند آمریکا را به محاکمه بکشانند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، علی التمیمی، حقوقدان عراقی در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه گفت: ایران و سوریه می توانند آمریکا را به دلیل تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان سوریه و نقض حاکمیت سوریه به محاکم قضایی بکشانند.

وی تاکید کرد: تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ایرانی در آسمان سوریه در تضاد با بند سوم معاهده توکیو در سال ۱۹۶۳ و بند اول معاهده شیکاگو است.

التمیمی خاظرنشان کرد: آمریکا جنگنده های خود را در آسمان سوریه به کار گرفت و این اقدام نقض حاکمیت سوریه و مخالف قوانین بین المللی است بنابراین سوریه حق محاکمه آمریکا را دارد زیرا حاکمیت آن کشور را نقض کرده است و ایران نیز بر اساس توافقات فوق الذکر حق اقدام حقوقی و قضایی علیه آمریکا را دارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.

مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.