حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

تاریخ بروز رسانی خبر: ۱۵/۰۱/۹۵
ممتاز نیوز: رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با بیان این‌که ۸۰ درصد از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند، تاکید کرد: ضروری است با تامین بار مالی وعده رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش حداقل‌ حقوق‌ها به ۹۰۰ هزار تومان اجرایی شود، چرا که این اظهارات توقع ایجاد کرده است.
نوبخت در خصوص عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مبانی محاسباتی برای کسانی که تحت پوشش صندوقهای لشکری و کشوری هستند، با مبانی تامین اجتماعی متفاوت است. الان ما ۱۲ درصد به حقوق کارکنان دولت اضافه کردیم ولی آنها ۱۴ درصد اضافه کردند. فوق العاده های شاغلان دولت با فوق العاده های کسانی که از صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی حقوق می گیرند متفاوت است.
معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امیدواریم تا اواخر اردیبهشت‌ماه مصوبه بودجه بیاید و بتوانیم همان موقع افزایش حقوق‌ها را اعمال کنیم اظهار کرد: در حال حاضر کف حقوق برای بخشی از بازنشستگان کشوری ۷۵۰ هزار تومان است. برای کاهش فاصله حقوقی بازنشستگان پیشنهاد داده‌ایم تا برای کسانی که بین حداقل حقوق ( ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) دریافتی دارند علاوه بر افزایش معمول برای همه یک، افزایش حقوق دیگر هم داشته باشند.
ابراهیم‌زاده افزود: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق همه مشمولان بازنشسته حدود ۱۲ درصد است و برای افرادی که یاد شد، علاوه بر این ۱۲ درصد یک افزایش دیگر هم در صورت تصویب بودجه خواهیم داشت. به عبارتی کف حقوق بازنشستگان به ۹۰۰ هزار تومان خواهد رسید و تلاش می‌کنیم ظرف چند سال با افزایش پلکانی، حقوق بازنشستگان ترمیم شود.

 استفاده از بن کارت خرید کالا برای بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود از فراهم شدن امکان استفاده از بن کارت خرید کالا برای بازنشستگان خبر داد و گفت: طی رایزنی با بانک صادرات از این پس بازنشستگان می‌توانند چهار برابر حقوق دریافتی و تا سقف شش میلیون تومان خرید کرده و طی اقساط ۲۴ ماهه و با نرخ تسهیلات ۱۲ درصد آن را بازگردانند. به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از همین امروز بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات و تشکیل پرونده، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.  وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته همانند بسیاری از سازمان‌های دیگر با کسری بودجه مواجه بودیم. این میزان در صندوق بازنشستگی ۲۸۰۰ میلیارد تومان بود که با کمک دولت بخش قابل توجهی از آن برطرف شد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هزار میلیارد از این کسری بودجه به اسفندماه رسید و به همین خاطر پرداخت حقوق بازنشستگان با تأخیر دو سه روزه انجام شد، گفت: با عنایت دولت این کسری نیز جبران شد و حقوق اسفند ماه در روز ۲۸ آن ماه پرداخت شد.  وی در ادامه به اعلام برنامه‌های این سازمان در سال‌جاری پرداخت و گفت: سال ۹۴، حقوق بازنشستگان در ۱۴ استان به صورت متمرکز و مستقیم پرداخت شد و در تلاشیم در سال ۹۵ حقوق بازنشستگان تمام استان‌ها را از طریق این سیستم بپردازیم.

 پیشنهاد افزایش سقف بیمه عمر از ۳ به ۵ میلیون
اسلامیان در مورد افزایش بیمه عمر نیز اظهار داشت: به دولت پیشنهاد می‌دهیم که سقف بیمه عمر بازنشستگان را از سه به پنج میلیون تومان افزایش دهد که این طرح در حال طی کردن مراحل قانونی آن است و به نظر می‌رسد مشکلی در پرداخت آن نباشد.
وی به تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان تحت پوشش نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون هر بازنشسته به دلیل محدودیت بودجه تنها می‌توانست دو بار از تسهیلات تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده کند اما در سال‌جاری بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این تعداد را به سه بار افزایش داده و همچنین کمک هزینه سفر نیز از ۲۵۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؛ به طوری که برای سفر به عتبات عالیات نیز به هر بازنشسته و همراه آن ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه پرداخت می‌شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اینکه طبق قانون، حقوق بازنشستگان طی هشت سال دولت قبل بر اساس تورم افزایش پیدا نکرد و به همین دلیل این افراد با کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید روبه‌رو بودند، گفت: در سال ۹۳ با تورم ۶/۱۵ درصدی ۲۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافت و در سال ۹۴ نیز با تورم ۱۴ درصدی حقوق آنها ۱۵ درصد رشد کرد.

تا این لحظه ۹نظر ثبت شده
  1. ara:

    من مستمری بگیر اموزش وپرورش هستم حقوقم ۹۸۰۰۰۰هزارتومانە چقدر به حقوقم اضافه شده

  2. مهدي:

    حقوق فرهنگیان پس چرا بااین کمبود مواجه شده چرا ٢/۵ساله برای ما نیروی خدمتگذارهیچگونه افزایشی لحاظ نشده وقلم هیچ یک ازشمامسئولین به امضاء افزایش حقوق ماکه ۵٠هزارنفربیشترنیستیم نمیرود چرا همه دغدغه حقوقهای بالای ٢/۵میلیون دارند وماحتی حقوق یک میلیونی راهم نداریم چرا١٢درصد برای ما ٨درصد بیشتر نبود وافزایش ١٩٠هزارتومانی مابعد٣روز به ٨۵هزارتومان تغیرپیداکرد وحتی اجازه دیدن فیش حقوقی با این افزایش رابه ماندادند چرا اقی وزیرچرااقای مسئول چـــــرادولت تدبیر وامید چرا به فکراین قشرلع شده نیستید پشیزی برایتان ارزش ندارند که بعد سه سال از عمردولت شماها هنوز حتی حرف مارابه میان نمی اورید درصورتی که خـــــوب میدانید که چه مشکلاتی را دارا هستیم پس ٩٩درصد بوجه شامل ما همیشود یااینکه ماجزء فرهنگی به حساب نمی اییم .لطفا به گوش مسئولین برسانید یابگویی که چنین قشری دراموزش وپرورش وجود دارد شاید بفکربیفتند وچاره ای بیندیشند که مادیگراه دربساط نداریم که جلو گیری ازدود بدنمان راحتی بکنیم .باعرض پوزش که شمارامعطل این متن نمودم بازهم ممنون .

  3. جبلی:

    اینهمه ازافزایش حقوق ماهیانه ،چه شاغل وچه بازنشسته صحبت میشود،چرانگاهی به این سالهای سپری شده نمیکنیم که باافزایش دریافتیهاقیمت مایحتاج نیزافزایش پیدامیکندوهمیشه نتیجه برعکس گرفته ایم؟دهنده وگیرنده دایم ازافزایش حقوق دم میزنند.چراازاقدام دولتهابرای کاهش قیمتهاسخن گفته نمیشود؟ فکرمیکنیدکه اگرکف حقوقهامثلن۵میلیون تومان شودوضع بهتری خواهیم داشت؟همه عالم میدانند که نه!پس چرا مثل بچه هابااسباب بازی بدردنخورالکی خوشحالیم؟چراراه حل اساسی راپیگیری نمیکنیم؟

  4. احمد مقصودی:

    با توجه به حداقل بگیر وبالای حداقل بگیر مابین اینها باتناسب به همه اضافه شود به عدالت نزدیکتر است

  5. جعفر خرازی:

    سلام بامطالعه مطالب فوق هیچ چیز دستگیرم نشد فقط خودتان قضاوت کنید مستمری بگیرانی ک۷۰۰هزارتومان حقوق دارند کدام بخش اززندگی خودرامیتواننداداره کنند

  6. عزیز اسماعیل پور:

    آیا تا پایان سال ۹۴ خبری از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از دولت تدبر وامید خواهیم دید؟ باتوجه به سه برابر شدن حقوق بازنشسته جدید با قدیمی!

  7. علامحسین-قصوری:

    بازنشستگان-قدیمی-غیر-تامین-اجتماعی-نامشان-فراموش-۲۵۲دهاست-اسمی-از-انها-برده-نمیشود۲۵-مهر–۹۴

  8. مسعود بنایی:

    افزایش حقوق درصدی فقط برای حقوق های بالا خوب میباشد وهمیشه پول دارها پولدارترمیشوند مثال نه واقعیت شخصی که۴میلیون میگیرد با۲۰درصد ۸۰۰تمان به اواضافه میشه درصورتی که اون حقوق کمه بدبخته فقط ۲۰۰به اواضافه میشه تازه اگر ۱میلیون بگیره اضافه حقوق پول دارها برابری میکند بایک پایه حقوق پائین ترهاست لطفا درصد ها باشرایط حقوق ها مطاقبت داشته باشد

  9. محمدرضا احتشامي:

    متاسفانه در اکثر سایتهابازنشسته فقط به تامیین اجتماعی گفته می شود معلوم نیست پس این یکی ها کی هستند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.