حقوق بشر؛بهانه جویی غرب بعد از موضوع هسته ای

از این پس در مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به پرونده هایی می پردازیم که نشان دهنده نقض حقوق بشر در کشورهای مدعی غربی است. این کشورها که خود دم از حقوق بشر می زنند در موارد بسیاری آن را زیر پاگذاشته و خلافش رفتار کرده اند. بعضی از این پرونده ها را برای شما هرشب بازنشر می کنیم.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، در حالی که بحث مذاکرات هسته ای با جدیت تمام در حال پیگیری است و خیلی ها از امیدواری نسبت به دست یابی به نتیجه ی مشخص طی ماه های بعدی خبر می دهند ، غرب پیشاپیش موضوع حقوق بشر را به عنوان شرط جدید برای ر فع تحریم ها عنوان کرد .

بار ها مقام معظم رهبری نسبت به اینکه به غرب نمی توان اعتماد کرد و نسبت به اینکه این ها دشمنان خبیث و حقه بازی می باشند و به حرف ایشان هرگز نمی توان اعتماد نمود اخطار های فراوانی داده بودند و حتی یک بار هم گفته بودند که مشکل غرب با ایران چیز دیگری است و موضوع هسته ای فقط یک بهانه است و اگر این موضوع حل شود ، غرب به دشمنی ادامه خوهد داد و این بار موضوعات دیگری همچون حقوق بشر را پیش خواهد کشید .

اما ماه قبل تجلی این پیش بینی مقام عظمای ولایت را در سخنان یک عضو پارلمان اروپا دیدیم.

یک عضو پارلمان اروپا در گفت و گو با رادیوفردا مدعی شده حتی در صورت نتیجه گیری موضوع هسته ای : “از نقطه نظر ما وضعیت حقوق بشر در ایران هنوز بسیار وخیم است. البته که مقام‌های ایرانی این موضوع را طور دیگری می‌بینند. البته من دستکم تمایلی قوی به صحبت دربارهٔ این مسائل دیدم. ما دربارهٔ همه چیز صحبت کردیم؛ از اعدام تا آزادی رسانه‌ها. در نتیجه من فکر نمی‌کنم که موضوع حقوق بشر، مسئله‌ای باشد که بتوان آن را فراموش کرد. سفر ما در غالب سه موضوع تعریف شده بود؛ پرونده هسته‌ای ایران، حقوق بشر و نقش منطقه‌ای ایران خصوصاً در سوریه. ما هیچ‌گاه نباید حقوق بشر را فراموش کنیم. شهروندان ایرانی این موضوع را فراموش نخواهند کرد و اگر این مسئله از مذاکرات ما با ایران حذف شود، آنها ما را نخواهند بخشید .”

جالب است که پارلمانی در سال قبل میلادی ،‌ جایزه ساخاروف برای آزادی بیان را به دو ایرانی ضد انقلاب اعطا کرد ؛ جعفر پناهی فیلمساز، و نسرین ستوده وکیل دادگستری که در آن زمان در بازداشت به سر می‌بُردند !

لذا شواهد و قرائن حاکی از آنست که مستمسک بعدی غرب در مواجهه با کشورمان به منظور اعمال فشار و تهدید ،‌مسئله ی حقوق بشر است و این زمزمه ها همه گواه این مموضوع است و دولتمردان هم بهتر است با تیزبینی نسبت به این قبیل مواضع ،‌در برخورد با غرب و مذاکره کنندگان بیش از پیش هشیار باشند و لا اقل به استناد این قبیل مواضع غربی ها مسیر مذاکرات را تعیین کنند .

چرا که هر گونه امتیاز دادن به غرب مسلما نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه نتیجه ای که گرفته خواهد شد اینست که هم از یک سو موضوع هسته ای کشورمان آن گونه که دشمن خواسته حل و فصل شده و هم اینکه هیچ چیز از دشمنی ها غرب کم نشده و نهایتا هیچ سودی به حال مردم نداشته و خبری هم از رفع همه ی تحریم ها نیست و صرفا یک بهانه ی جدید مثل موضوع حقوق بشر جای پرونده ی هسته ای ایران را گرفته است !


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.