حقوق سربازان افزایش می‌یابد

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قانون وظیفه عمومی کشور کماکان به قوت خود باقی است، از تلاش این ستاد برای افزایش حقوق سربازان خبر داد.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از خانه ملت، سردار سرتیپ موسی کمالی با بیان اینکه قانون ۲۴ ماه خدمت سربازی همچنان در حال اجراست و فعلا برنامه‌ای برای کاهش مدت خدمت سربازی و بازگرداندن آن به ۱۸ ماه وجود ندارد، گفت: قانون‌های «سرباز قهرمان» و «سرباز نخبگان» نیز کماکان طبق روال پیشی خود اجرا می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قهرمانان المپیک ۲۰۱۲ شامل معافیت خدمت سربازی می‌شوند یا خیر؟،‌ اظهارداشت: برای معافیت‌های خاص، نیازمند قانونی جدید هستیم و برای این قهرمانان، هنوز مجلس قانونی تصویب نکرده است.

معاون انسانی ستادکل نیروهای مسلح افزود: فعلا قهرمانان ورزشی می‌توانند از قانون «سرباز قهرمان» استفاده کنند.

بنا بر قانون «سرباز قهرمان» مصوب ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی، قهرمانان ورزشی و اعضای تیم‌های ملی با ارائه معرفی نامه از فدراسیون‌های ورزشی مرتبط و سازمان تربیت‌بدنی (که در اصلاحیه جدید، به وزارت ورزش و جوانان تغییر نام یافته است) دوره موظف آموزشی خود را در یکی از مراکز آموزشی وابسته به نیروهای مسلح می‌گذرانند و سپس برای حضور در اردوهای تیم ملی، موظف به خدمت در وزارت مربوطه خواهند شد.

سردار کمالی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر امکان معافیت نخبگان، تصریح کرد: قانون «سرباز نخبگان» نیز همچنان به قوت خود باقی است و برای معافیت آنها، نیازمند تصویب قانونی جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هیچ قانون جدیدی برای تغییر قانون وظیفه عمومی کشور نداریم و این قانون، همانی است که در جریان است.

معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش این ستاد برای افزایش حقوق سربازان وظیفه، اظهارداشت: این ستاد پیگیر بحث افزایش حقوق سربازان وظیفه به ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق سربازان فعلی است اما وقت اجرایی شدن آن هنوز مشخص نیست و بستگی به وقت و میزان تخصیص بودجه برای این امر دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.