حقوق عوارض گمرکی بر اساس نرخ مبادله ای از اول آذر

۲۵ آبان ،

چکیده: به گزارش تفسیری ارانیکو حسینی وزیر اقتصاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما از سیاست دولت برای تغییر قیمت ارز در عوارض گمرکی از اول آذر ماه خبر داد

به گزارش تفسیری ارانیکو سید شمس الدین حسینی در برنامه گفتگو ویژه خبری ضمن بیان موفقیت های طرح اتاق مبادلات طی هفته های اخیر و کنترل بازار آزاد ارز از برنامه های آتی دولت در خصوص یکسان سازی نرخ ارز با توجه به مرکز مبادلات و شفاف سازی واردات و صادرات در کشور خبر داد.

وزیر اقتصاد اعلام کرد از روز اول آذر ماه مبنای محاسبه نرخ ارز در گمرک مرکز مبادلات می باشد و در همین جهت تعرفه ورودی کالاهای حاوی اولویت اول و دوم ۵۰% و مابقی اولویت ها به همین نسبت کاهش خواهد یافت تا بها های این افزایش خنثی گردد.

حسینی در ادامه افزود این افزایش نرخ ارز در گمرک هیچ منفعت مالی برای دولت نخواهد داشت چراکه افزایش نرخ ارز با کاهش تعرفه ها کنترل می گردد. وزیر اقتصاد ضمن اعلام تک نرخی شدن ارز در کشور بر مبنای مرکز مبادلات اظهار داشت تنها گروه کالایی اول و دوم (کالاهای ضروری) همچنان از ارز ۱۲۲۶ تومانی برای واردات استفاده خواهند کرد که به همین سبب سببی برای افزایش قیمت نخواهند داشت.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از عدم فضای شفاف تجاری کشور اعلام کرد طی برنامه دولت منشا تامین ارز واردات کالا باید مشخص گردد و این امر حداقل شفافیت مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته می باشد. اما متاسفانه هرگاه دولت به دنبال این امر بوده است انتقادات مختلفی از گوشه های کشور شنیده می گردد که از امنیت حاویی سخن می گویند.

حسینی اظهار داشت صادرکنندگان جهت کمک به اقتصاد کشور باید ارز خود را در مرکز مبادلات عرضه کنند و حساب های مالی سازمان ها، شرکت ها و تولیدکنندگان دولتی که از این امر اجتناب کنند مورد قبول نخواهد بود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.