حقوق معلمان افزایش می‌یابد

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از بررسی طرح نظام رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: با تصویب این طرح شاهد ساماندهی منابع انسانی، ارتقا کیفیت، ایجاد انگیزه برای کار، پر کردن خلاء انگیزشی بین معلمان و افزایش حقوق معلمان خواهیم بود.

عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح نظام رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس، گفت: در این گزارش ماده واحده‌ای درنظر گرفته شده که طی آن به دولت اجازه داده می گردد تا لایحه جامع در این رابطه را تا یک‌سال آینده به مجلس ارایه کرده و پس از تصویب نهایی اجرایی کند.

نماینده مردم محمود‌آباد و نور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت باید با در نظر گرفتن ماده واحده مذکور طی یک‌سال با حذف اشکالاتی که در طرح نظام رتبه‌بندی معلمان داشته، طرحی جامع و مانع به مجلس تقدیم کند.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه طرح نظام رتبه‌بندی معلمان در واقع برای اجرا و تحقق سند تحول بنیادین در بعضی از زیرسیستم‌های نظام تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: یکی از این زیر سیستم‌ها بحث نیروی انسانی، از جمله جذب، هدایت و نگهداشت آنان است.

وی با تاکید بر اینکه منابع انسانی در آموزش و پروش ضروریترین رکن و به عنوان بزرگترین و ضروریترین کارگزاران تعلیم و تربیت تلقی می‌شوند، گفت: این طرح با هدف ساماندهی منابع انسانی، ارتقا کیفیت، ایجاد انگیزه برای کار، پر کردن خلاء انگیزشی بین کارکنان آموزش وپرورش و معلمان و همچنین توانمندسازی قشر فرهنگی جامعه در دستور کار مجلس است.

فیاضی دربارهٔ نظام رتبه‌بندی معلمان که یکی از مبانی تحول در آموزش و پرورش ذیل سند تحول بنیادین به شمار می‌رود،‌ افزود: رتبه‌بندی معلمان یکی از نخستویت‌های نخست برنامه‌های آموزش و پرورش است که در طی آن حقوق فرهنگیان نیز افزایش خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی معلمان سبب ایجاد انگیزه و رقابت مثبت بین معلمان خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح نه تنها سیستم جذب و نگهداشت معلمان تغییر خواهد کرد، بلکه این امر به توانمندسازی معلمان نیز منجر می‌شود.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس نهم، گفت: سوابق، تجریبات، مدرک تحصیلی، داشتن مقالات علمی و پژوهشی و خدمت در مناطق محروم بخشی از شرایطی است که با تصویب طرح مذکور برای رتبه‌بندی معلمان درنظر گرفته خواهد شد که سبب ارتقای منزلت اجتماعی و به تبع آن حقوق معلمان خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: به دنبال افزایش انگیزه و حقوق معلمان بالا رفتن بهره‌وری را خواهیم داشت که این موضوع در دراز مدت به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. فرهنگی:

    سلام.شما نمایندگان یا چشم به واقعیتها بستید یا اصلا نمیدانید مشکل از کجاست.اگه شرایط شغلی دانش آموز مهیا بتشد صد در صد انگیزه هم پیدا خواهد کرد.بی انگیزه بودن میراث عدم مدیریت و نبود آینده روشن برای دانش آموختگان است شما هم به فکر تصویب قسم نامه و رتبه بندی معلمان و طرح هفت خوان رستم برای افزایش حقوق فرهنگیان هستید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.