حقوق مهاجران در ایتالیا تهدید می‌شود

Multimedia_pics_1384_8_Legal_23-2.jpg

یک کارشناس مستقل حقوق بشر سازمان ملل از دولت ایتالیا خواست تا در برخورد با مهاجران، توجه به حقوق بشر را در اولویت قرار دهد و اجازه ندهد که نگرانی‌های امنیتی بر سیاستهایش در کنترل مرزها سایه افکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانسیس کرپو ـ گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر مهاجران ـ در پی سفری ۹ روزه به ایتالیا و دیدار با مسئولان این کشور پیشنهاداتی را در مورد مدیریت ایتالیا بر مرزهای اتحادیه اروپا، همکاری با لیبی و دیگر کشورهای همسایه، دسترسی سازمانهای بین‌المللی به مهاجران و ارتقای سیستم قضایی برای بررسی اخراج مهاجران ارائه داد.

وی در این باره گفت: ایتالیا باید تضمین کند که همکاریهایش با لیبی منجر به بازگرداندن مهاجران علیرغم میل آنها نخواهد شد.

کرپو در ادامه تاکید کرد که همکاریهای دو جانبه ایتالیا با کشورهای همسایه‌اش باید بر اساس حقوق بشر باشد.

این کارشناس همچنین افزود که ایتالیا باید ضمانت دهد که سازمانهای بین‌المللی، سازمانهای مدنی ـ سیاسی و حقوقدانان می‌توانند به اماکنی که مهاجران در آنها زندگی می‌کنند و یا بازداشت هستند، دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از مراکز بازداشت مهاجران در ایتالیا که اغلب آنها تونسی یا مصری هستند، اعلام کرد که کمیسیونر عالی مهاجران در سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به این مراکز دسترسی کامل ندارند.

علاوه بر این کرپو در مورد افزایش فشارها برای بازگرداندن مهاجران به کشورهایشان که برای آنها امن نیست ابراز نگرانی کرد.

دیگر پیشنهادات این کارشناس مربوط به نحوه‌ مدیریت و سازماندهی مهاجران بود. وی از ایتالیا خواست تا سیستم قضایی ساده‌تر و عادلانه‌تری را طراحی کند که مهاجران بتوانند مساله اخراج و بازداشتشان را مطرح کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل،‌ کرپو در این سفر با چند تن از نمایندگان دولت، سازمانهای بین‌المللی و مدنی ـ سیاسی و تعداد زیادی از مهاجران ملاقات داشته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.