حقوق کم صدراعظم آلمان چقدر است؟!

۱۰م دیماه ،

خبرآنلاین: میزان حقوق و مزایای صدر اعظم آلمان دو روزیست که به موضوع رسانه‌ای و سیاسی بحث‌برانگیزی در این کشور تبدیل شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که «پر اشتاین بروک» اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی خانم مرکل در انتخابات سال ۲۰۲۲ این کشور در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه فرانکفورتر الگماینه گفت: حقوق صدر اعظمی در آلمان بسیار کم است و به زحمت آن نمی‌ارزد.

این اظهار نظر اشتاین بروک از حزب سوسیال دموکرات انتقادات بسیاری را به همراه داشت. بعضی از منتقدین او حتی از داخل حزب سوسیال دموکرات بودند. گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان و یکی از کسانی که حمایت خود را از نامزدی اشتاین بروک برای صدر اعظمی آینده آلمان اعلام کرده نیز از این اظهارات ناراحت شده و نسبت به او لب به انتقاد گشوده است.

شرودر با اشاره به اینکه همه چیز در پول و حقوق خلاصه نمی‌شود، پست صدر اعظمی را بسیار با پرستیژ توصیف کرده و گفته است: من سال‌ها با این حقوق زندگی کرده‌ام و فکر می‌کنم خانم مرکل نیز با این حقوق مشکلی نداشته باشد. در ضمن اگر کسی فکر می‌کند که نمی‌تواند با این حقوق زندگی کند، آزاد است که شغل بهتر و پردرآمد‌تری انتخاب کند.

صدر اعظم آلمان هم اکنون ماهیانه نزدیک به ۱۸ هزار یورو در ماه حقوق می‌گیرد که نسبت به همتایان خود در سایر کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی حقوق بسیاری نیست.

اشتاین بروک در مصاحبه خود با فرانکفورتر الگماینه گفته است یک مدیر بانک محلی در وست فالی از این بیشتر درآمد دارد. وقتی او با انتقادات بسیار مواجه شد، در توجیه اظهارات خود گفت: این شغل استرس و مسئولیت‌های بسیاری دارد و حقوق آن با این همه مسئولیت و خطر متناسب نیست.

با این همه، بعضی از ناظران معتقدند که اشتاین بروک این اظهارات را در پاسخ به انتقادات خانم مرکل به او بیان کرده است. مرکل یک ماه پیش در یک محفل سیاسی، از اشتاین بروک که رقیب اصلی او در انتخابات آتی آلمان است، انتقاد کرده و گفته بود که او تنها در سه سال قبل از محل سخنرانی‌های شبانه برای محافل مختلف بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو درآمد داشته است.

اشتیان بروک همچنین در مصاحبه خود گفته است که خانم مرکل بخش بسیاری از موفقیت خود را مدیون جنسیتش است و اینکه او یک زن است، برایش منافع بسیاری به همراه داشته است که قطعا یک مرد از آنها بی‌نصیب است.

او به طور ضمنی اشاره کرده است که در جامعه آلمان نوعی زن‌سالاری حاکم است و چون بخش بزرگی از رأی‌دهندگان آلمانی را زنان تشکیل می‌دهند. او با موفقیت روبرو می‌شود. اشتاین بروک که سابقه همکاری با دولت ائتلافی مرکل به عنوان وزیر داریی را در کارنامه سیاسی خود دارد و به عنوان یک چهره اقتصادی شناخته می‌شود، پیشتر در انتقاد از سیاست‌های دولت در زمینه عدالت، تاکید کرده بود که در صورت موفقیت در انتخابات برای برقراری عدالت اجتماعی تلاش خواهد کرد.

آلمان در دسامبر سال آینده به استقبال انتخابات پارلمانی می‌رود و ناظران بر این باورند که حزب سوسیال دموکرات با ائتلافی که با حزب سبزها کرده ممکن است پیروز میدان این مبارزه باشد و در این صورت بهترین گزینه برای صدر اعظمی همین آقای پر اشتاین بروک خواهد بود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.