حق شناس در گفتگو با آریا: ناطق نوری هزینه مخالفت با دولت را پرداخته است /قالیباف با حمایت اصلاح طلبان شهردار شد

خبرگزاری آریا- تنها راهی که اصولگرایان برای توجیه مشکلات جامعه و عدم کارایی امروز خود دارند این است که پایگاه و نفوذ اجتماعی رقیب خویش را زیرسوال ببرند.
محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا می گوید: متزلزل بودن پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان معمولا توسط برخی از چهره های اصولگرا در حوزه سیاست مطرح می شود البته با توجه به سوابق و موقعیت این گروه نمی توان برای این ادعایشان اعتبار قائل شد زیرا آنها از موضع رقیب سخن می گویند.
وی افزود: اصولگرایان برای خروج از بن بست و پاسخ به هواداران و آحاد ملتی که درسال های گذشته شاهد عملکرد این طیف در دو قوه مجریه و مقننه بوده اند تلاش می کنند مشکلات را به خارج از طیف خود پرتاب کنند اما از آنجایی که اصولگرایان قدرت و امکانات را در اختیار داشتند از این روهیچ بهانه و دلیلی در توجیه مشکلات، برای مردم پذیرفتنی نیست.
حق شناس تصریح کرد: تنها راهی که اصولگرایان برای توجیه مشکلات جامعه و عدم کارایی امروز خود دارند این است که پایگاه و نفوذ اجتماعی رقیب خویش را زیرسوال ببرند و مدعی شوند شرایط برای حضور اصلاح طلبان در عرصه سیاسی فراهم نیست البته اثبات این ماجرا کار سختی نیست.
وی تاکید کرد: در صورت باز بودن فضای انتخابات آتی و امکان رقابت برابر خواهیم دید جریان اصلاح طلب حتی با یک چهره متوسط اصلاح طلب می تواند از تمامی نامزدهای اصولگرا پیشی بگیرد در واقع در شرایط  برابر پایگاه واقعی اصلاح طلبان مشخص خواهد شد.
عضو شورای مرکزی اعتماد ملی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: در فضای رقابت شرط اول عرضه رقابت، برقراری عدالت است در حالیکه کسی تاکنون برای تحقق این روند تضمین نداده است قطعا اگر این شرط تحقق پیدا کند نه تنها همه اصلاح طلبان با توانشان در انتخابات حضور خواهند یافت بلکه یک فرصت مناسبی برای اصولگرایان خواهد بود تا ثابت کنند اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی مطلوبی ندارند بنابراین اتفاق خوبی است که با فراهم سازی شرایط امکان رقابت برابر وجود داشته باشد.
حق شناس حمایت اصلاح طلبان از یک کاندیدای اصولگرا را غیر منطقی خواند و گفت: البته اگر چنانچه در انتخابات آینده یک چهره شاخص اصلاح طلب نتواند وارد عرصه رقابت شود و از سوی دیگر از آنجایی که جریان اصلاح طلبی به دنبال تحریم انتخابات نیست علی القاعده اعلام تحریم نمی کند بنابراین طبیعی است آن بخشی از بدنه اصلاح طلب که می خواهد در انتخابات شرکت کند از بهترین گزینه  که مدافع حقوق و منافع ملی باشد در آن مقطع تاریخی حمایت کند.
عضو شورای مرکزی اعتماد ملی درباره گرایش اصلاح طلبان به قالیباف و ناطق نوری اذعان داشت: این دو گزینه با یکدیگر تفاوتهای جدی دارند. ناطق نوری از چهره های شاخصی است که بعد از انقلاب در سه دهه گذشته حضور جدی در عرصه سیاسی داشته است. به طوری که در یک مقطع یعنی انتخابات ۲خرداد ۷۶چهره شاخص جریان اصولگرا در مقابل جریان اصلاح طلب بود در آن زمان شاهد عملکرد و رفتار قابل دفاع و دموکراتیکی از سوی ناطق نوری بودیم و در حالیکه ایشان ریاست مجلس را برعهده داشتند و رقیب شکست خورده اصلاح طلب محسوب می شد اما رفتار هوشمندانه و متناسب با منافع ملی از خویش نشان دادند و دیدیم حتی پیروزی آقای خاتمی را هم تبریک گفتند.
وی ادامه داد: ناطق نوری از معدود چهره های اصولگراست که در ۷ سال گذشته مواضع شفاف و صریحی نسبت به عملکرد دولت داشته و حتی در سالهای گذشته به دلیل این مواضع هزینه هایی هم پرداخت کرده است مثل برخوردهای که اخیرا در مشهد با وی صورت گرفته است.
عضو شورای مرکزی اعتماد ملی خاطرنشان کرد:در واقع برخوردهایی که با ناطق نوری صورت می گیرد نشان دهنده استقلال نظر و رای ایشان است. به عقیده من این استقلال رای قابل احترام است.
وی تاکید کرد: آقای قالیباف هم در ۷ سال گذشته عملا با حمایت چهره های اصلاح طلب شورای شهر تهران توانست به عنوان شهرداری تهران انتخاب شود. خصوصا اینکه احمدی نژاد با حضور ایشان در این جایگاه مخالف بودند و دولت تمام تلاشش را برای مقابله با شهرداری کرده است.
حق شناس تاکید کرد: بنده معتقدم نگاه و عملکرد قالیباف و ناطق نوری با یکدیگر متفاوت است عمدتا دو نیرو اطراف قالیباف حضور دارند یکی نیروهای نظامی هستند که با ایشان همکار بوده اند و یا نیروهایی از استان خراسان هستند که همشهری و هم استانی قالیباف محسوب می شوند بنابراین در حال حاضر نمی توان بیش از این قضاوت کرد و باید منتظر فضای پیش رو در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.